Svetové médiá po narodení nového princa šalejú a firmy od leteckých spoločností po výrobcov šampanského sa okamžite chytajú novej príležitosti, ako zarobiť na vlne popularity kráľovskej rodiny.
Od kráľovských nočníkov po šišky plnené modrým krémom či porcelánové upomienkové plaketky – rozsah tovaru oslavujúceho narodenie princa je široký, od bežného tovaru až po bizarné kúsky.
Ekonómovia už skôr odhadli, že narodenie princa by mohlo priniesť v krátkom čase britskej ekonomike až 520 miliónov libier (15,7 miliardy Sk), pretože gratulanti budú chcieť nakúpiť suveníry, tovar pre malé deti a osláviť jeho príchod.
Oveľa významnejší by však mohol byť dlhodobý prínos novej udalosti v dome Windsorovcov. Rast popularity kráľovskej rodiny zlepšuje obraz Veľkej Británie v zahraničí a tiež náladu spotrebiteľov v dobe ťažkej pre ekonomiku.
Spoločnosť Brand Finance, ktorá sa zaoberá oceňovaním hodnoty majetku, uvádza, že monarchia je jednou z najcennejších značiek v Británii. Je riadená profesionálne ako firma a jej príspevok britskej ekonomike by tento rok mal činiť zhruba 1,9 miliardy libier. Ekonomiku pritom stojí iba 250 miliónov libier.
„Či už súhlasíte s ústavným princípom, alebo nie, nie je pochýb o tom, že monarchia výrazne zvyšuje ročné príjmy a dlhodobú ekonomickú hodnotu Británie,“ povedal agentúre Reuters riaditeľ Brand Finance David Haigh. „Najmladší Windsor bude efektívnym a lukratívnym veľvyslancom značky Británia, významne prispeje k snahe dostať Britániu z recesie,“ dodal.
Kráľovská rodina zohráva tiež hlavnú úlohu v turistike, ktorá je piatym najväčším priemyselným odvetvím Británie. Kráľovské ceremoniály a udalosti vždy prilákajú záujem médií po celom svete a pomáhajú zvýšiť popularitu kráľovskej rodiny. To ukázala napríklad aj veľkolepá svadba Williama a Kate v apríli 2011 alebo minuloročná oslava kráľovninho diamantového jubilea oslavujúceho 60 rokov Alžbety II. na tróne.