Seriál Medzi nami vedie nad STV

Divácky súboj dvoch nových slovenských seriálov zatiaľ vyhráva televízia Markíza s projektom Medzi nami. Rodinné tajomstvá z dielne STV mali dobrý nástup. Prvý diel si pozrelo až 438-tisíc divákov. Premiéru mal 7. septembra, teda v čase, keď Markíza ešte nespustila vysielanie vlastného projektu.

06.10.2005 09:51
debata

Pilotná časť dlhodobého seriálu Medzi nami sa na obrazovkách objavila až 17. septembra. Pozeralo ju 681 000 ľudí. Sledovanosť Rodinných tajomstiev sa vzápätí začala ustaľovať okolo čísla 250-tisíc divákov.

Kým seriál verejnoprávnej televízie mal najväčší podiel na trhu 23,5 percenta (prvá časť), Markíza sa vyšplhala až na hodnotu 33,2 percenta (tiež prvý diel). V oboch prípadoch platí, že prvé časti seriálov boli úspešnejšie ako zatiaľ posledné odvysielané diely. Ôsmu časť Rodinných tajomstiev pozeralo 29. septembra len 240-tisíc divákov. Šiestu časť telenovely Medzi nami videlo o deň neskôr 426-tisíc divákov a piaty diel zaznamenal aj kvôli futbalovému zápasu FC Porto s Artmediou Bratislava prepad až na úroveň 276-tisíc ľudí. Platí, že sledovanosť markízackého projektu na rozdiel od Rodinných tajomstiev ešte nie je ustálená.

„Sme v zásade spokojní. Mali sme realistické očakávania,“ hovorí Branislav Zahradník, člen manažmentu STV. „Je nám jasné, že pôvodná tvorba, nasadená proti dvom najvýpravnejším reality šou na slovenskom televíznom trhu, je z úplne inej váhovej kategórie. Seriál si vyprofiloval určitú skupinu divákov, ktorí mu dnes zaručujú ustálenú sledovanosť okolo 5,5 percenta. Sledovanosť Rodinných tajomstiev je však v porovnaní so súčasnými českými seriálmi, ktoré STV vysielala, asi o 60 percent vyššia,“ doplnil Zahradník.

Verejnoprávna televízia už tento týždeň stiahla seriál zo stredajšieho vysielania. Namiesto toho sa budú vysielať dve časti po sebe každý štvrtok večer od 20.40 h. STV sa tak chce vyhnúť priamej konkurencii reality šou a zároveň sa pripravuje na novembrový nástup SuperStar tým, že uvoľňuje niektoré hlavné vysielacie časy.
Spokojnosť s diváckym ohlasom na vlastný seriál Medzi nami vyjadrila aj Ivana Semjanová z televízie Markíza, ktorá sa spolieha na to, že projekt bude mať ešte nabaľovaciu tendenciu. Diváci si zároveň musia zvykať na pohyblivý začiatok vysielania titulu Medzi nami kvôli reality šou Big Brother. Faktom zostáva, že napriek nevyrovnanej sledovanosti vzbudzuje markízacka telenovela väčší divácky záujem ako seriál STV.

Rodinné tajomstvá budú mať 34 častí, výroba stála 22 miliónov korún. Dlhodobý seriál Medzi nami ponúkne v prvej sérii až 150 dielov, Markíza však jeho rozpočet neprezradila.

debata chyba