Najlepšie reklamy zo Super Bowl: Dojímavé, s posolstvom aj vtipom!

Zabudnite na grotesky a sex - v ostro sledovaných reklamách počas Super Bowlu, finále ligy amerického futbalu NFL, tento rok firmy stavili na vážny tón.

02.02.2015 15:00
Záber z reklamy na tyčinku značky Snickers s... Foto: ,
Záber z reklamy na tyčinku značky Snickers s hercom Dannym Trejom.
debata

Poisťovňa Nationwide uviedla spot o detských úmrtiach, ktorým je možné predísť, spoločnosť Carnival brnkla na smutnú nôtu s hlasom Johna F. Kennedyho, hovoriaceho poeticky o mori. A verejná služba No More prehrala mrazivý telefonát na tiesňovú linku od týranej ženy, aby demonštrovala hrôzu domáceho násilia.

Ďalší zadávatelia reklamy siahli po pozitívnych, avšak nemenej vážnych témach. Reťazec rýchleho občerstvenia McDonald's vo svojej reklame uviedol, že nechá niektorých zákazníkov zaplatiť prejavom lásky, nápojový gigant Coca-Cola ukázal, ako sa online negativizmus a šikanovanie dá zmeniť v dobro, a firma Procter & Gamble sa v reklame na rýdzo ženské produkty Always pokúsila predefinovať, čo to znamená robiť veci ako dievča.

„Je škoda, že nie sú nejaké reklamy na antidepresíva, pretože po týchto reklamách by som nejaké potreboval,“ povedal agentúre AP Jon Early, ktorý sa v New Yorku pozeral na Super Bowl s priateľmi. „Americký futbal má byť relax.“

Seriózne reklamy boli pokračovaním minuloročného trendu, kedy sa obstarávatelia odklonili od taktík, ktoré boli predtým počas finále NFL bežné. Rozdiel medzi minuloročnými vážnymi reklamami a tými tohtoročnými spočíval podľa analytikov v tom, že k serióznosti zbavenej sexu a výrazne pubertálneho humoru pridali ešte „morálne posolstvo“ – žime lepšie, myslime lepšie, buďme lepšími ľuďmi.

Tridsaťsekundová reklama počas Super Bowlu stojí 4,5 milióna dolárov (110 miliónov korún) a obstarávateľ za túto sumu dostane šancu predstaviť svoju značku a produkt viac než 110 miliónom Američanov. A firmy sa snažia vyčleniť z davu ostatných okrem iného aj tým, že do reklám zapracujú spoločensky uvedomelé posolstvá – pretože tým, ako dodávajú analytici, dúfajú, že posilnia kredit svojej značky.

Tento prístup zvolila napríklad aj firma Microsoft, ktorá vo svojej reklame predstavila príbeh Braylona O'Neilla; chlapca, ktorý sa narodil bez holenných a lýtkových kostí, a preto sa musel naučiť chodiť na protézach vyrobených firmou Microsoft. Na rovnakú notu udrela aj reklama na automobil Toyota Camry s paralympijskou športovkyňou Amy Purdyovou.

Napriek tomu sa v reklamných blokoch objavili aj veselšie kúsky. Nationwide vo svojej ďalšej reklame predstavila herečku Mindy Kalingovú, ktorá uverí, že je neviditeľná, a začne robiť na verejnosti škandalózne veci. Podstatou spotu je motto, že Nationwide sa k svojim zákazníkom nespráva, ako by boli neviditeľní. Zabodovala aj reklama na chipsy Doritos o šikovnom chlapcovi, ktorý získa vrecúško slanej pochúťky vďaka tomu, že naučí prasa lietať.

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #reklama #Super Bowl #posolstvo #vážne #Mc Donald´s #Nationwide

+ Múčne výrobky vám začnú spôsobovať mierne ťažkosti.
Ak vám niečo nejde, mali by ste to odložiť na lepší čas....

+ Cvičte aj v pohodlí domova, vaše telo sa potrebuje začať viac hýbať.
Momentálne nie je čas na míňanie peňazí,...