Beckham v trenkách, spotvorený Arnie: Reklamy Super Bowl šli na istotu

Ako hru na istotu charakterizovala agentúra AP reklamy počas tohtoročného Super Bowlu.

03.02.2014 18:00
Scarlett Johansson Foto: ,
Herečka Scarlett Johansson na zábere z reklamy spoločnosti SodaStream, ktorá ešte pred premiérou vyvolala veľkú kontroverziu.
debata

Nedeľňajšie finále ligy amerického futbalu NFL podľa odhadov videlo vyše 108 miliónov divákov a tradične patrí k najsledovanejším televíznym programom v USA. Neoddeliteľnou súčasťou tohto fenoménu sa stali aj reklamné spoty veľkých firiem, ktoré neodrádzajú ani horibilné sumy za reklamný čas. Tento rok museli za polminútový spot zaplatiť štyri milióny dolárov (takmer 82 miliónov korún).

Reklamy počas tohtoročného Super Bowl tento rok neobsahovali žiadne kruté žarty, sexuálne narážky tvorcovia stlačili na minimum a na príbehy, po ktorých sa divák cítil nesvoj, rezignovali úplne. Miesto nich stavili na ľahký humor a emócie, konštatuje AP.

Šokujúce spoty podľa nej neboli v minulých rokoch vždy kladne prijaté, a preto sa reklamné agentúry zamerali viac na rodinné témy či vlastenecké oznámenia. „Inzerenti sa snažia zaujať, ale nepokúšajú sa ísť cez hranu,“ tvrdí vedúci marketingu reklamné spoločnosti MRY David Berkowitz. „Veľa značiek hrá od začiatku na istotu,“ dodal.

Medzi také zaradili americké médiá napríklad reklamný spot pivovaru Budweiser s roztomilým šteniatkom, ktoré za žiadnu cenu nechce opustiť svojho konského priateľa. Ako obvykle nechýbajú hviezdy, či už športové, herecké alebo hudobné.

Módny reťazec H&M tak stavil na futbalistu Davida Beckhama, pivovar Anheuser-Bush na Arnolda Schwarzeneggera v netradičnej úlohe hráča ping-pongu s účesom tenistu Björna Borga a automobilka Chrysler na speváka Boba Dylana. Herec Lawrence Fishburne ako filmová postava Morpheus zo série Matrix zase účinkoval v reklame automobily Kia.

Najväčšie kontroverzie už dopredu vyvolal spot s hollywoodskou kráskou Scarlett Johanssonovou propagujúci prístroj na výrobu sódy. Poprask ale nespôsobil obsah reklamy, ale skutočnosť, že herečka podporuje izraelskú spoločnosť SodaStream, ktorá má svoju továreň aj v židovskej osade na okupovanom západnom brehu Jordánu.

Počas Super Bowl mali premiéru aj štyri očakávané filmové trailery. Najdlhší z nich patril druhému filmu s hrdinom Kapitánom Amerika, diváci mohli vidieť aj teasery z pripravovaných blokbasterov Transformes 4, Amazing Spider-man 2 a Noe. Kompletný prehľad spotov, ktoré sprevádzali Super Bowl, nájdete na stránke JustJared.com.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #David Beckham #reklama #Super Bowl #istota #Arnold Schwarzenegger

+ Zvýšená hmotnosť bude spôsobená nezdravou stravou a sladkosťami.
Každý malý úspech v práci je krokom k vašim...

+ Nemali by ste prepínať svoje sily, robte toľko koľko vládzete.
Sebaistota vo vašich schopnostiach vám...