Oceňovaná hudobníčka nahrala novinku spolu s kapelou Baromantika, pričom ide o ich tretí spoločný počin. Formácia predtým ponúkla nahrávky Baromatika (2011) a Live at Café v lese (2013). Ako prezradila 38-ročná interpretka, album je možno poslednou nahrávkou so spomínaným zoskupením, v ktorom pôsobia aj Patrick Karpentski, Beata Hlavenková, Viliam Béreš a Martin Novák.
„Prvý impulz k ďalšiemu albumu sa objavil pred dvoma rokmi, keď sme hrali na jednom rádiovom akustickom koncerte. Boli to 1000050. narodeniny umenia a dostali sme ponuku od skladateľa Michala Rataja, aby sme zložili 40-minútové pôvodné hudobné pásmo. Každý z Baromantiky priniesol desať minút hudby, ktorú sme zaranžovali. Z tohto pásma sme nakoniec použili asi dve veci, ktoré sa objavili na novom albume. Je to vlastne akoby kompilačný album, pretože každý z nás nosil svoje skladby. Album V hodině smrti pre mňa znamená akýsi symbolický koniec, pretože neplánujeme ďalšiu autorskú tvorbu. Budeme spolu dosť hrať, pretože nás to spolu baví, ale neplánujeme spoločnú budúcnosť. Prostredníctvom tejto nahrávky sme dotiahli do konca to, čo medzi nami už nejaký čas viselo, ale všetci z nás asi teraz začnú hľadať niečo nové vo vlastných svetoch. Ja okrem Baromantiky robím aj ďalšie veci, je to tvorba, ktorá je menej o piesňach, je to skôr akási ‚hlasová vlna‘ a rada by som našla niekoho, kto by mi pomohol tento jazyk ešte viac rozvinúť. Starám sa aj o svojho syna, ktorý bude hrať v mojom živote najbližší čas zásadnú rolu. Bez hudby by som však nedokázala existovať. Často majú ľudia predstavu, že keď má človek dieťa, nemôže sa venovať ničomu inému, ale hudba je súčasť môjho života. Hudba pre mňa znamená veľkú psychoterapiu,“ uviedla speváčka, ktorá tento rok porodila syna Edwarda.
Muzikantka je známa aj svojským vokálnym prejavom, pri ktorom rada využíva rôzne efekty. Práve spev stojí v procese tvorby na prvom mieste. „Mám doma zostavený setup, pretože si veľmi rada zdôrazňujem v hlase emócie cez efekty a zaznamenávam si tak prvotné nápady, na ktorých potom ďalej pracujem a vytváram si akoby svoj vlastný svet. Potom začínam pracovať s textom. Väčšinou sa napojím na nejakú vlnu či obraz, ktorý si snažím predstaviť a pomenovať ho. Napríklad skladba Monotronka vznikla cez leto, pri otvorenom okne, keď som sa hrala s malým syntetizátorom a znelo to, ako keď plače malé bábätko vedľa v izbe. Hneď mi napadol basgitarový riff, ktorý som si nahrala a potom mi to prišlo aj celkom vtipné, keďže som asi o mesiac otehotnela. Zaujímam sa aj o súčasnú poéziu, myslím si, že sa kultúra poézie opäť vracia. Texty si píšem čoraz menej, pretože veľmi rada spolupracujem s básnikmi, akým je napríklad Martin Evžen Kyšperský z kapely Květy,“ vyjadrila sa Dusilová.
Album V hodině smrti obsahuje dovedna dvanásť skladieb. Medzi nimi sa nachádzajú aj duetá s Davidom Kollerom, Danom Bártom a Justinom Lavashom. „David Koller je pre mňa zásadný človek, ktorý ma v 90. rokoch objavil v kapele Sluníčko a zatiahol ma do kapely Lucie a potom sme spolu s Marekom "Marta“ Minárikom založili kapelu Pusa. David ma ale najviac ovplyvnil v tom, že ma nakopol, aby som začala písať piesne sama, čo bola pre mňa pomerne dlhá cesta. Dosť dlho som si priala, aby sme sa s Davidom stretli opäť v nejakej piesni a podarilo sa to vďaka Patrickovi Karpentskému, ktorý vzal jeden môj fragment, rozpracoval ho a vložil doň text mladého básnika Tomáša Tajchnera. Myslím si, že v tejto piesni David znie inak, nepoznám ho v takejto polohe, ktorá je skôr recitatívna. Ďalej je na albume pieseň s Danom Bártom, ktorý je pán Boh spevu. Do Baromantiky akoby už patril britský pesničkár žijúci v Čechách Justin Lavash, s ktorým som naspievala skladbu Mayday," objasnila rodáčka z Karlových Varov.