Seigner uviedla, že tak urobila na protest proti tomu, že táto akadémia nedávno vylúčila zo svojich radov jej manžela, režiséra Romana Polanského. V roku 2003 ho ocenila Oscarom za film Pianista. „Táto akadémia si asi myslí, že som natoľko bezchrbtová karieristka, aby som zabudla, že som už 29 rokov vydatá za jedného z najväčších režisérov. Milujem ho, je to môj muž, otec mojich detí,“ napísala filmová diva v otvorenom liste pre Le Journal du Dimanche. Akadémii vyčítala pokrytectvo a odmietla podľa nej potupnú ponuku šplhať sa za slávou po chrbte manžela, s ktorým sa zaobchádza ako s vydedencom.
Pozvanie ďalších herečiek chápe však ako poctu, väčšie zastúpenie žien v akadémii pokladá za nevyhnutné.
Polanského májové vylúčenie spolu s komikom Billom Cosbym, odsúdeného za znásilnenie, rovnako tak ako terajšia ponuka členstva pre Seignerovú a ďalších herečiek sa javí ako reakcia oscarovej akadémie na škandál okolo filmového producenta Harveyho Weinsteina. Ten je obvinený zo sexuálnych útokov proti desiatkam žien.
Polanski bol členom akadémie od roku 1969, bol vylúčený preto, že sa pred štyridsiatimi rokmi v USA priznal k styku s trinásťročným dievčaťom. Režisér vtedy uzavrel s prokuratúrou dohodu, na základe ktorej si mal odsedieť 90 dní. Po 42 dňoch však utiekol do Európy v obave, že sudca napriek dohode dospeje k prísnejšiemu verdiktu; na styk s neplnoletou sa totiž kalifornské zákony pozerajú ako na znásilnenie. V USA je Polanski považovaný za toho, kto ušiel pred zákonom, ale ako Švajčiarsko, tak Poľsko, odmietli Polanského do Spojených štátov vydať.
Seigner v liste uviedla, že jej manžel „nemá nič spoločné s karikatúrou, ktorá ho vykresĺuje ako príznak zla, ničiaceho kinematografiu“, a že jedine ona sama môže dosvedčiť, ako Polanski ľutuje, čo sa pred 40 rokmi stalo. Pripomenula tiež, že Polanski vo svojich dielach stvoril nezabudnuteľné ženské postavy v podaní herečiek Sharon Tate, Catherine Deneuve, Mii Farrowo, Faye Dunaway, Nastassji Kinski a Sigourney Weaver.
Polanski sa zoznámil so Seigner pri natáčaní drámy 48 hodín v Paríži (1988) a potom ju obsadil do mnohých svojich filmov, okrem iného do erotickej drámy Horký mesiac (1992).