V Británii je horúco! Hýbe ňou škandál, v jeho centre je princ Harry aj Elizabeth Hurley

Odpočúvanie telefónnych hovorov, hrubé narušovanie súkromia - britský bulvár má odpoveď.

, 07.10.2022 08:54
princ harry koláž Foto:
Princ Harry a herečka Elizabeth Hurley.
debata

Britský princ Harry, spevák Elton John a ďalšie osobnosti podali žalobu na vydavateľa bulvárneho denníka Daily Mail. Žaloba sa týka odpočúvania telefónnych hovorov a ďalšieho „hrubého narušovaniu súkromia“, informovala BBC. Vydavateľstvo Associated Newspapers obvinenia dôrazne odmietlo.

Britain Royals Čítajte viac Nie sme na úžasnom zábere kráľovskej rodiny? Tak sa pozerajte! Tu je rýchly protiúder Harryho a Meghan

Za žalobou stojí aj anglická herečka Elizabeth Hurley, filmár a Johnov manžel David Furnish alebo Doreen Lawrence, matka černošského mladíka Stephena Lawrencea, ktorý bol zavraždený pri rasisticky motivovanom útoku v roku 1993.

Meghan, vojvodkyňa zo Sussexu a princ Harry si...
Princ Harry a jeho manželka Meghan, vojvodkyňa...
+11Princ Harry hladká psa a jeho manželka Meghan...

Podľa advokátskej kancelárie, ktorá časť skupiny zastupuje, jej klienti našli „veľmi znepokojujúce dôkazy“ o narušovaní súkromia. To podľa právnikov zahŕňalo umiestnenie odpočúvacích zariadení v autách a domoch, živé odpočúvanie telefónnych hovorov, podplácanie policajtov výmenou za citlivé údaje alebo pokusy vydávať sa za poškodené osoby za účelom získania lekárskych záznamov.

Britain Meghan Čítajte viac Vojvodkyňa Meghan dostane odškodné jednu libru za porušenie súkromia

Princ Harry a vojvodkyňa Meghan majú s britským bulvárom spory dlhodobo. V januári 2022 súd rozhodol, že vojvodkyňa zo Sussexu dostane od mediálnej skupiny Associated Newspapers symbolické odškodné vo výške jednej libry za narušenie súkromia. Vojvodkyňa Meghan a jej manžel britský princ Harry zažalovali bulvárne noviny Mail on Sunday ešte v roku 2019 za nelegálne zverejnenie súkromného listu, ktorý Meghan napísala svojmu otcovi. Associated Newspapers je vydavateľom Mail on Sunday.

„Úplne a jednoznačne odmietame tieto absurdné ohováranie, ktoré zrejme nie sú ničím iným, než vopred plánovaným a zinscenovaným pokusom zatiahnuť tituly Mail do škandálu, ktorý sa týka až 30 rokov starých článkov,“ uviedol hovorca vydavateľstva. Žalujúci podľa neho nemajú pre svoje tvrdenia žiadne vierohodné dôkazy.

Britain Royals Čítajte viac Úder od Karola III.? Tomu sa hovorí degradácia Harryho a Meghan

Agentúra Reuters pripomenula kauzu bulvárneho nedeľníka News of the World (NoW). Ten prestal vychádzať v roku 2011 v súvislosti s odpočúvaním, ktoré sa okrem iného dotkli aj britskej kráľovskej rodiny. Vtedy najpredávanejší britský titul podľa súdu špehoval nielen politikov a celebrity, ale aj pozostalých po obetiach teroristických útokov či neplnoleté obete zločinov. Okrem iného vyšlo najavo, že novinári v túžbe po senzáciách odpočúvali aj hlasovú schránku uneseného a neskôr zavraždeného dievčaťa Milly Dowlerovej.

Tu je rebríček tých najkrajších kráľovských párov spolu s palácmi, ktoré sú ich domovom.

Obsah vznikol v spolupráci Pravdy s MALL.TV.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #princ Harry #Elizabeth Hurley
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy

+ Zhorší sa vám dýchanie, preto schody vynechajte a zvoľte radšej výťah.
Svojho kolegu pozorne počúvajte,...

+ Problémy so spánkom vyriešite pomocou psychológa, poradí vám.
Kúpite dobrú knihu ešte dnes, nemusíte čakať na...