Monarchu zobrazujú v súlade s tradíciou z ľavého profilu, na rozdiel od Alžbety II. ale Karol nemá na hlave korunu. Pri portréte je aj QR kód, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou britských známok. Do predaja sa dostali jednotlivé známky, súprava štyroch známok alebo obálky so znakom Windsorov. Niektoré položky boli na Britskej pošte (Royal Mail) už dopoludnia v utorok nedostupné.
Od 13. apríla sa budú predávať aj upomienkové sady, ktoré obsahujú ofrankovanú obálku s Karlom III. a zároveň jeho vlani zosnulou matkou Alžbetou II. Známky s portrétmi oboch monarchov majú rovnakú farbu aj nominálnu hodnotu. Na Karlovo výslovné prianie zostávajú známky s jeho matkou naďalej platné.
Nové známky išli do predaja iba deň potom, čo sa zdvihli ceny poštovného o zhruba desatinu na 75 pencí za obyčajné listy a o 15 pencí na 1,1 libry za prioritné, píše BBC News. Zvýšenie ceny bolo podľa pošty nevyhnutné pre udržateľnosť služieb. Od pandémie covidu-19 klesol objem odoslaných listov o zhruba 25 percent. Royal Mail tiež čelí tlaku zamestnaneckých odborov CWU kvôli požiadavke na rast platov.
Karlov portrét na známke je upravená verzia podobizne, ktorú pre nové britské mince navrhol Martin Jennings. Použitie takmer identického portrétu pre mince aj známky má v Británii tradíciu už od roku 1840, kedy bola vydaná prvá poštová známka sveta „penny black“, zachytávajúca kráľovnú Viktóriu.

Aj naďalej si budú môcť záujemcovia na pobočkách pošty kúpiť známky s Alžbetou II., ktorá zomrela vlani v septembri. „Kráľ dal veľmi jasné pokyny, že by si neželal, aby boli skartované a zásoby vyhodené,“ povedal David Gold z Royal Mail. Podľa neho to je v súlade s tým, že terajší panovník je známy ako rozhodný ochranca životného prostredia.