V utorok odštartoval v Miláne očakávaný týždeň módy, počas ktorého sa predstavia prevažne dámske kolekcie na sezónu jeseň/zima 2025/2026. O veľkolepý štart sa postarala značka DSquared2.

Prezentácia novej kolekcie, ktorá pripadla na oslavy 30. výročia značky, sa niesla v pompéznom cinematickom duchu, keď sa v sále s kulisami objavovali luxusné veterány či policajné auto alebo obrnené vozidlo a z nich postupne vystupovali modelky a modelovia. Objavila sa medzi nimi aj čerstvá držiteľka Grammy – raperka Doechii, ktorá šou otvorila. A uzatvárala ju hudobným vystúpením, počas ktorého sa už priamo na móle zabávali takmer všetci prítomní.
Medzi virálne momenty prehliadky sa však zaradila aj prítomnosť dánskej herečky Brigitte Nielsenovej, ktorá v kostýme policajtky priviedla oboch dizajnérov Deana a Dana Catenovcov. Kráľovnou móla sa aj popri mladých kolegyniach stala britská supermodelka Naomi Campbell.
54-ročná Naomi sa objavila len v koženom body a bunde a vysokých šnurovacích čižmách – pohľad na jej krivky odštartoval lavínu nadšených a oslavných komentárov a právom. Forma tejto dámy je neuveriteľná.

Milánsky týždeň módy však popri opulentných prezentáciách zaznamenáva aj menej pozitívne momenty. V zákulisí sa bude nepochybne diskutovať o znepokojivom poklese tržieb, ktorý zasiahol tento sektor luxusného tovaru. Podľa odhadov predaj talianskeho dizajnu v minulom roku klesol o päť percent. Problémy Talianska sú súčasťou celosvetového poklesu v tomto sektore, ktorý je spôsobený slabosťou kľúčového trhu v Číne, zníženým apetítom po drahom tovare a všeobecnou hospodárskou neistotou.

Odevná spoločnosť Gucci, kedysi pýcha milánskeho týždňa módy, má teraz najhoršie výsledky v portfóliu francúzskej nadnárodnej spoločnosti Kering. Tá začiatkom februára oznámila 23-percentný pokles predaja značky Gucci, ktorá je jej vlajkovou loďou a tvorí takmer polovicu príjmov tejto skupiny. V Miláne sa Gucci predstavilo v utorok. Bolo to však omnoho komornejšie ako jubilejná šou DSQuared2.
Aj iné značky tento rok v Miláne oslavujú veľké výročia – reč je o rímskom ateliéri Fendi, ktorý má 100. narodeniny. Značka K-Way si pripomína 60 rokov od založenia. Na milánskom týždni módy, ktorý sa koná od roku 1958, sa predstavia aj návrhári značiek Prada, Armani, Versace, Max Mara, Ferragamo a Dolce & Gabbana.