Ak začať tým najlepším, čo sobotňajší Ples dal, je nutné odštartovať s menom Michaela Kocianová. Dlhonohá, vysoká slovenská topmodelka bola neprehliadnuteľnou ozdobou podujatia. V bielych šatách s jemnou drapériou, ktorá tvarovala boky aj dekolt a opticky zdôrazňovala ženskosť siluety, vyzerala rodáčka z Trenčína ako zjavenie. Model od dizajnérky Vivienne Westwood bol ako stvorený na ňu a 100-percentný vzhľad podčiarkla aj bezchybná vizáž, úprava vlasov či dokonalá kabelka do ruky a šperky.
Hoci veľa času trávila v zákulisí a hostia ju videli najmä pri moderovaní, keď sa prešla po chodbách Opery SND, nebola hlava, ktorá by sa za Adrianou Kučerovou neotočila. Sopranistka a moderátorka 13. ročníka vyzerala naozaj kráľovsky a vďaka za to patrila aj honosnej róbe s ručne pošívaným živôtikom od Hany Převrátilovej. Farba kráľovskej modrej bola pre Kučerovú celkom nová a možno aj preto v nej akoby „prekukla“. Sila šiat sa ukázala aj v súvislosti s funkciou, ktorá sopranistke prischla počas sobotňajšieho večera. Ak mal niekto právo na takéto pompézne šaty, bola to práve sprievodkyňa 13. ročníka.
Z celkom iného súdka boli šaty, ktoré na plese predviedla Beáta Danglová – manželka Dana Dangla. Hoci verejnosti je predsa len známejší scenárista a tvár Partičky, nemožno opomenúť jeho pôvabnú polovičku vo svetlých šatách s jemne naružovelým nádychom od dizajnérky Martiny Kállai. Na prvý pohľad jednoduchá, ale veľmi ženská róba s efektným detailom opasku, k nej decentný a vznešený účes a tiež drobný prvok hravosti v masívnych náušniciach s dotykom tyrkysu – od Danglovej by sa pokojne mohli učiť aj celebrity, ktoré sú v novinách každý tretí deň.
Trinásty ročník Plesu v opere bol zároveň prvým, na ktorom sa objavili obe známe dámy Heribanové. Moderátorka Alena Heribanová si na slávnostný večer obliekla uhrančivý model od Fera Mikloška. Čierna sukňa bola v ostrom kontraste s bielym životikom z čipky pošitej korálikmi. Rukávy zdobila biela kožušinka a celkový vzhľad dolaďovali čierne tylové rukavičky. Výrazné náušnice a drdol v štýle Audrey Hepburnovej pridali Heribanovej na dramatickosti, zvolený materiál zase vzbudzoval dojem luxusu – možno trošku až v duchu ľadových boháčok a´la Dynasty. Ak to bol zámer, vydaril sa výborne.
Tamara Heribanová, dcéra moderátorky a úspešná spisovateľka, prišla v originálnej kreácii, ktorá kombinovala ľudový kroj z Hornej Stredy a masívnu taftovú sukňu od Lukáša Kimličku. Vyzerala výborne. Oddaná fanúšička módy, ktorej sa občas prihodí, že šaty nosia ju a nie ona šaty, tentoraz stavila na vyváženú kombináciu. Nechýbal jej nápad a originalita, ale zároveň uspokojila aj chuťové poháriky bažiace po esteticky príťažlivých prvkoch. Veľmi vhodne zvolený účes a líčenie celkový výborný dojem už len podčiarkovali.
S čiernou sukňou Tamary a Aleny Heribanových sa to však na Plese v opere s tmavou farbou nekončilo. Práve naopak, patrila k najdominantnejším. Celá sa do nej odela moderátorka Zlatica Puškárová. Jej šaty od dizajnérky Jany Pištejovej pôsobili elegantne a žensky – trochu zbytočná bola aranžovaná aplikácia na pleci. Celkový vzhľad tváre relácie Na telo bol však vydarený.
Čiernu čipku, tentoraz však od Dolce & Gabbana, volila aj česká spisovateľka Bára Nesvadbová. Šaty, ktoré nádherne obkreslili ženskú figúru a vyzdvihli jej proporcie, doplnila kabelkou Chanel. Úplne v jej vzhľade absentovali šperky, priznala, že si stihla len primaľovať mihalnice a vlasy si nechala v ležérnom copíku a obyčajnou čiernou gumičkou. Aj preto dojem z luxusného modelu, ktorého cena sa pohybuje pri sume niekoľko tisíc eur, nebol na jednotku – skôr polovičatý. Akoby utekala rýchlo z hodiny pilatesu rovno do opery.
Čierna a luxusná bola aj playmate Andrea Heringhová. Tá nepodcenila vôbec nič – zdá sa, že ani dávku kolagénu v perách. Hoci to je asi jediná vec, ktorú by sme jej vyčítali. Inak vyzerala veľmi žensky, príťažlivo a priam vznešene. Šaty kombinujúce hodvábnu sukňu s naznačenou vlečkou a čipku podšitú telovou látkou pochádzali z kolekcie dizajnéra Elieho Saaba. Odhadovaná cena 9000 eur, o ktorej informovali mnohé slovenské médiá, je však s veľkou pravdepodobnosťou pritiahnutá za vlasy.
Na čiernu farbu v sobotňajší večer stavila aj šéfka Plesu v opere Andrea Cocherová, ktorej model zhotovila dizajnérka Hana Převrátilová. A výsledok bol veľmi príťažlivý. Jednoduchá, slim-línia s rafinovaným strihom, ktorý zároveň zdôrazňoval ženskosť tvarov – zdobné detaily v podobe pierok naznačujúcich rukáviky a bohatej ručne vystrihovanej a našívanej aplikácie s korálikmi tvorili perfektný súzvuk. Aj v spojení s doplnkami či vizážou.
Na čiernu v sobotňajší večer stavila aj herečka Anka Šišková či moderátorka Jarmila Hargašová-Lajčáková. Druhá menovaná svoju róby oživila čipkou so zdobnými detailmi či cyklámenovým lemom. Architekturálny rozparok však nebol dotiahnutý – hoci zámer bol jasný, výsledok nepôsobil 100-percentne. Možno aj preto, aké materiály boli na šatách použité. Čierne rukavičky bez prstov pôsobili zbytočne kostýmovo.
U herečky Šiškovej pôsobil zaujímavo detail akejsi látkovej ruže vytvorenej na zadnej strane šiat, ku ktorej mali ladiť ružičky na jednom z ramienok. Výsledok však pôsobil zbytočne masívne a aj v tomto prípade boli čierne rukavičky akosi navyše. Známa tvár divadla Astorka Korzo by mohla tiež pouvažovať nad zmodernizovaním svojho účesu.
Ples v opere bol už druhý rok prepojený aj charitatívnou aktivitou, keď vstupné získa Detské kardiocentrum. Na bále sa zároveň objavili dve dámy, Gabriela Drobová a Katarína Hasprová, v červených šatách zo srdca, ktoré vydražili na pomoc detí s chorým srdcom. Kým Drobovej voľba Veroniky Hložníkovej bola stávkou na ľúbivú istotu, zaujímavejší dojem vznikol u Hasprovej.
Šaty od Márie Štranekovej s digitálnou potlačou na nej pôsobili originálne a netradične – možno aj preto, že na podobný štýl u nej nie sme zvyknutí. Efektne pôsobili aj „kozmické“ šperky či hranatá kabelka do ruky – celkový priam futuristický dojem umocňoval aj účes, v líčení by sme však ubrali. Možno tento vzhľad neosloví každého, ale ako celok pôsobil veľmi kompaktne, zaujímavo a zároveň nemal rozmer kostýmovosti.
Zaujala aj speváčka Sisa Sklovska. Bohužiaľ, v jej prípade už toto slovíčko kráča ruka v ruke s nejakým prvkom, ktorý je za hranicou. Tentoraz boli hneď dva – hĺbka dekoltu, z ktorého sa von dralo poprsie a vyzeralo to naozaj nebezpečne, a tiež účes. Masívny úľ vlasov, ktorý sa ťahal z hornej časti stredom lebky a siahal až pod krk by obstál na súťaži kaderníkov, ale v bežnom živote bude vždy prvkom, o ktorom si budú ľudia potajomky šuškať a mnohí z nich aj škodoradostne chichotať. Je to škoda, pretože pri pohľade na šaty, ktoré si speváčka obliekla, bolo jasné, že ide o honosný a krásne prepracovaný model od niektorého zo zahraničných tvorcov, ktorí obliekajú hollywoodsku smotánku.