Aj Pravda.sk tradične každý rok prináša prehľad módy vybraných žien – tento rok nebude výnimkou. Ako zvládli dámy voľbu večernej garderóby na plesovú udalosť roka?
Medzi najlepšie oblečené ženy večera sa zaradila fotografka Petra Ficová. Jej snehobiela kreácia z dielne dizajnéra Michaela Kováčika bola oslavou minimalizmu, práce s materiálom a strihom, ktorý sa sám stáva najvýraznejším a vlastne tiež zdobným prvkom modelu. Jemne odhalené plece, previs látky cez hrudník, naznačená vlečka vytvárali krásnu sošnú siluetu. Úprava vlasov či líčenie a doplnky boli doladené na jednotku. Ficová ponúkla ukážkovú alternatívu, ako by mala vyzerať móda modernej slovenskej ženy pri spoločenskom podujatí.
Podobne platí aj o Diane Sternovej, manželke podnikateľa Tomáša Sterna, ktorej šaty vznikli pod rukami dizajnéra Marcela Holubca. Nádherne vyvážená, no pritom originálna farebnosť, kombinácia luxusného materiálu a zároveň akejsi ležérnosti v podobe detailov vreciek, výrazný prvok v podobe opasku odkazujúceho na japonskú kultúru – to všetko dokopy vyzeralo vynikajúco.
V ateliéri dizajnérky Hany Převrátilovej vznikol opäť model hostiteľky večera – riaditeľky Plesu v opere Andrey Cocherovej. Smaragdovozelená kreácia, ktorej dominantou bol dezén z hutnej čipky a bohatá vlečka, nositeľke svedčal. Rukáviky boli akoby len naznačené, zdobené veľmi jemne, pár pierkami v rovnakej farbe. Šaty príťažlivo zdôraznili ženskosť siluety a ich farba krásne kooperovala s pokožkou a farbou vlasov. Kovovo strieborné doplnky boli vhodné.
Dizajnérka Převrátilová pripravila aj večerný model pre Beátu Danglovú. Manželka známeho herca a humoristu stavila na na prvý pohľad minimalistický tričkový vrchný diel a jemne riasenú sukňu v sivej farbe z hodvábnej organzy. Zdobnosť modelu ste odhalili až zblízka, top totiž bol tvorený z telového podkladu a sivej čipky, zdobenej trblietavými krištáľmi kopírujúcimi vzory v dezéne. Trblietavá kabelka do ruky bola vhodným doplnkom, viac pozornosti by si zaslúžila úprava účesu.
Bývalá riaditeľka Miss Slovensko, dnes majiteľka škôlky a podnikateľka Lucia Hablovičová už tradične stavila na osvedčenú spoluprácu s Borisom Hanečkom. Kým minulý rok pre ňu pripravil model s nežnou a tlmenejšou siluetou, v sobotu sa ukázala v opere vo veľkolepej divadelnej róbe s masívnou sukňou. Zdobenie na živôtiku vyzeralo naživo efektne, fotografie mu trochu uberajú z údernosti, lebo sa na nich stráca lesk. Prvok ruského tylu zahaľujúceho ramená, ktorý bol zakomponovaný do výšivky, pôsobil rafinovane a Hablovičová šaty „predávala“ aj svojím pôvabom.
Ďaľšiu veľkolepú róbu s masívnou sukňou predviedla v sobotňajší večer Andrea Heringhová. Model z dielne Jany Pištejovej a Róberta Vrzalu pracoval s efektom zrkadlovej potlače využívajúcej motívy ako kvetiny, bažanty či dokonca mená detí. Na živôtiku bol vizuálny motív navyše dotváraný nalepovanými trblietavými kamienkami. Digitálne potlače sa držia v centre záujmu dizajnérov už nejaký rok a využitie motívov flóry a fauny sa javí ako trendový nápad. Problémom v prípade Heringhovej šiat však bola prekombinovanosť – masívna potlačená sukňa by asi fungovala lepšie s neutrálnym vrchným dielom. Model jej opticky dodával dojem masívnosti. Efektná bola úprava a najmä účes, akoby noblesnejšia verzia podľa vzoru Grace Jones.
Moderátorka Zlatica Puškárová sa tiež obliekla u Jany Pištejovej. V jej prípade zaujala farebnosť. Výrazný priam bandážový červený top s aplikáciami čipky a aranžovanými rukávikmi z vyšívaného tylu doplnila telová sukňa s veľmi nežným pudrovým farebným podtónom. Kombinácia vyznievala zaujímavo a blondínke pristala.
Moderátorka Alena Heribanová oslovila pre prípravu plesových šiat opäť Fera Mikloška – tak ako v minulých rokoch. Marhuľová kreácia z kráľovského saténu ju rozjasňovala a dodávala mladistvý dojem. Hoci u Mikloška a jeho spoločenskej módy sme väčšinou zvyknutí na kombinovanie farieb, štruktúr či vzorov, tentoraz staval na údernosti jedného výrazného materiálu a bola to dobrá voľba. Materiál pôsobil luxusne, plesový dojem určoval strih sukne aj vizáž nositeľky.
Skvelú ukážku toho, ako sa môžu obliekať aj dámy v zrelom veku, ponúkla bankárka Regina Ovesny Straka. Model čiernobielych bodkovaných šiat z dielne Oscara de la Rentu pôsobil veľmi sviežo a nežne, no pritom vyznieval patrične pre dámu v zrelom veku. Ovesny Straka ho doplnila kožušinovou štólou okolo ramien. Aj bez nej však vyzerala výborne.
V prípade bývalej starostky Starého mesta Bratislava Tatiany Rosovej sa o nasledovania hodnom príklade nedá hovoriť. Model z dielne Róberta Vrzalu bol ťažko stráviteľnou kombináciou umelého materiálu s psychedelickými digitálnymi potlačami, lacného tylu a falošnej kožušiny, ktorú dopĺňali bažantie perá. Masívna pozlátená reťaz na krku s umelými plastovými kvetinkami boli čerešničkou na torte – až sa núka otázka, či náhodou tieto šaty neukrývajú v sebe koncept satirického žartovania na účet gýču. Vzhľadom na doterajšiu tvorbu Róberta Vrzalu je to však nepravdepodobné.
Herečiek sa v sobotu večer objavilo v budove Opery SND málo. Jednou z nich ale bola pôvabná Lucia Hurajová, ktorej model šiat bol bohato zdobený v korzetovej časti a rovnako pompézne pôsobila aj sukňa z kaskádových plisov. Napriek tomu však šaty nepôsobili prehnane, dojem vyvažovala nežná farebnosť – biela farba s akoby pudrovým podtónom.
Pozornosť sa určite upierala najmä k moderátorke večera – herečke Monike Hilmerovej – jej večernú kreáciu pripravila dizajnérka Veronika Hložníková. Model z hodvábneho šifónu a francúzskej čipky v kráľovskej modrej bol technicky veľmi precízne prepracovaný. Zdobili ho Swarovskeho krištály na telovom podklade tylových rukávov či živôtika a blondínka model doplnila náušnicami s výraznými zafírovo sfarbenými kameňmi. Vizuálne ľúbivá kreácia lahodila očiam, vzhľadom na pozíciu Hilmerovej v daný večer by sa však dalo polemizovať aj o tom, či práve jej šaty nemohli byť pompéznejšie. Je síce zrejmé, že sú za nimi hodiny práce a tiež luxusného materiálu, ale veľkolepý, priam divadelný efekt, ktorý sa očakáva od sprievodkyne plesového večera, chýbal.
Ďalšie dámy si pozrite v galérii a v ankete môžete hlasovať.