
Šaty prvej dámy, ktoré v tento deň zachytia tisícky médií po celom svete, tvoria jeden z významných reklamných prvkov komunikácie každej značky či dizajnéra. A zároveň ho istým spôsobom umiestňujú v politickom kontexte. Aj vzhľadom na škandalóznu kampaň a nevyberanú živú či internetovú komunikáciu Donalda Trumpa sa viacero amerických tvorcov vyslovilo, že prvú dámu nebudú obliekať a žiadosť o to by odmietli. Patril k nim napríklad Marc Jacobs alebo Zac Posen. Naopak, Carolina Herrera či Tommy Hilfiger uviedli, že by sa cítili poctení.

Práve Ralph Lauren je však veľkým prekvapením – tento americký rodák a dizajnér totiž dlhodobo podporoval Hilary Clintonovú a pripravil pre ňu niekoľko nohavicových kostýmov v rámci predvolebenej kampane. Pri Lagerfeldovi stále nie je jasné, pod akým „brandom“ oblečie budúcu prvú dámu. Hoci sa špekuluje o značke Chanel, niektorí módni odborníci tvrdia, že Melania Trump bude mať na sebe kreáciu dielne Fendi – pre ktorú 83-ročný Nemec tiež tvorí.
Jedno je však isté – obliekanie prvej dámy môže byť podľa odborníkov dvojsečnou zbraňou. Už len preto, že rozdelí verejnosť veľmi striktne na dva tábory. Tak, ako to Trump robí pri všetkom, s čím jeho konanie či tvár súvisia. Môže ísť teda o promovanie značky a veľkú reklamu, no zároveň aj množstvo teatrálnych bojkotov alebo odmietnutí značky od Trumpových odporcov. Ako to nakoniec dopadne, sa ukáže v piatok 20. januára.
