Snímka, ktorú spolurežírovali Mariana Čengel Solčanská a známy producent Rudolf Biermann, vznikla podľa knižného bestselleru Arpáda Soltésza a hovorí o svete vysokej politiky, mafii bielych golierov, organizovanom zločine, obchode s bielym mäsom a o veľkých peniazoch.
Film reflektuje súčasnú dobu, čas, ktorý žijeme tu a teraz, neohliada sa na dnešok s odstupom niekoľkých rokov. Príbeh snímky zavedie divákov a diváčky do resocializačného zariadenia, ktorého chovankyne sa stávajú obeťami zvláštnych praktík a obchodu s bielym mäsom. Nikoho podľa slov tvorcov filmu pritom neprekvapí, že si predstavitelia najvyššej politickej moci vo filme podávajú ruky s mafiánmi a zločincami, ktorých podnikateľské aktivity nepôsobia práve legálne ani legitímne. A nikoho podľa nich neprekvapí ani to, že sa zrazu ocitnú v prostredí, v ktorom si novinári nemôžu robiť svoju prácu bez obáv o vlastný život.
Novinku nakrúcali v Bratislave, Nitre, Trenčíne, Šamoríne a blízkom okolí týchto miest. V úlohe bezcharakterného mafiána, podnikateľa Lola Wagnera sa v nej predstaví Jozef Vajda. „K spolupráci na tomto filme ma presvedčilo to, že som čítal knižku predtým, ako ma oslovili a bol som tou knihou zasiahnutý. Nie je mi ľahostajná táto situácia, ktorá tu je, a scenár sa mi páčil, tak som povedal jednoducho áno,“ povedal herec krátko po premiére. „Zatiaľ to ešte predýchavam,“ priznal zároveň.
„Ako herečku ma zaujal charakter tej postavy, ktorú hrám, a vlastne celý filmový scenár, ktorý mi predostreli. Pre mňa ako pre umelkyňu je to veľmi dobrý materiál, aj výpovedný, aj herecký,“ pridala sa Diana Mórová. „Pocity mám mrazivé, takto čerstvo ani neviem povedať, v čom presne. Ako však niekde uviedol autor knihy, Arpád, ‚Nemusíme hľadať pravdu, ona je niekde, dôležité je, aký pocit si diváci odnesú‘,“ poznamenala herečka. Okrem Vajdu a Mórovej vo filme účinkujú aj Daniel Heriban, Marko Igonda či Gabriela Marcinková a objavia sa v ňom aj menej známe tváre ako Dana Droppová, Petra Dubayová či Andrej Remeník.
Snímka počas jej utorňajšej premiéry chytila za srdce aj samotného Soltésza. „Som prevalcovaný emóciami viac ako bežný divák, pretože je to pre mňa prvý raz, keď vidím zhmotnené niečo, čo som napísal…,“ priznal krátko po premietnutí filmu. „Myslím si, že Mariana urobila úžasnú vec, že z knihy, ktorá je drsná, surová a vyvoláva silné emócie, ale skôr hnev a akútnu nevoľnosť, dokázala urobiť niečo, čo je plné hlbokého smútku a nádeje,“ podotkol. S filmom je podľa vlastných slov absolútne spokojný. „Mariana musela vybrať z tej naozaj veľmi košatej knihy dve dejové línie a vybrala tie, ktoré považujem za najpodstatnejšie a ktoré aj reálne rámcujú ten román,“ skonštatoval Soltész.
Známy autor patrí podľa Solčanskej k najautentickejším spisovateľov našej doby. „O udalostiach vedúcich k vražde novinára nik iný nepísal s takou mierou sugestivity a odvahy. Aj preto som navrhla pánovi Biermannovi, aby si prečítal knihu Sviňa a dohodli sme sa na spolupráci. Bolo to náročné, najmä ten pocit nesmiernej zodpovednosti za dielo. Inak ma na tomto žánri nebaví absolútne nič, najradšej by som bola, keby som ho už nikdy nemusela nakrúcať. Tie filmy si ale vyberajú mňa, nie ja ich…,“ vyznala sa Solčanská.
Podľa dvojice tvorcov môžu diváci a diváčky od filmu očakávať veľmi silný príbeh a silnú emóciu. „Ten film je reflexiou a podobenstvom o večnom súboji dobra so zlom. Snažili sme sa však, aby sme na konci všetci mali nádej a aby žiadna obeta nezostala nepotrestaná a zbytočná. Prečo by ho mal divák vidieť, to nech posúdi sám. Ľudia si to už medzi sebou povedia. My sme urobili a povedali už všetko,“ uzavrel Biermann.