Móda prítomných dám sa v utorňajší večer v jednom z bratislavských multiplexov niesla skôr v uvoľnenom a ležérnom duchu. Zopakovať si podobnú situáciu, akú minulý rok priniesla veľká premiéra filmu Šťastný nový rok, sa asi tak skoro nepodarí. Tentoraz išlo naozaj o slovenskú klasiku. Premietanie filmu v obchodnom centre, kam sa večerné šaty skrátka nenosia.
Napriek tomu niektoré dámy zvládli situáciu dôstojne. Napríklad jedna z hrdiniek filmu, herečka Diana Mórová volila príťažlivý a mladistvý model vzorovaných šiat Elisabetta Franchi (mimochodom, rovnaké mala aj Katarína Višňovská). Strih, frivolné lemovanie volánikmi na rukávoch, či grafický motív fungovali na jednotku. Voľba obuvi je na diskusiu. Namiesto vysokých kožených čižiem sa možno mohla Mórová pohrať s optickým predĺžením nôh pomocou sandálikov alebo lodičiek. Na herečkinu obranu však treba dodať, že ani čižmy nie sú zlou voľbou. A veterné počasie v utorok v Bratislave asi príliš experimentovať s obuvou nedovoľovalo.
Ďalšia z hrdiniek filmu, herečka Gabriela Marcinková, prišla ako jediná v dlhých šatách. Model s jemným spoločenským nádychom pôsobil minimalisticky, zavinovací strih decentne zvýraznil ženské krivky, skrátene kimonové rukávy a materiál evokovali hodvábny župan. Celkový výsledok bol v poriadku, rušila ho len priveľká kabelka do ruky. Ukážková bola vizáž a úprava vlasov. Závan hollywoodskej výnimočnosti, aký sa Marcinkovej podaril pri premiére už spomenutého filmu Šťastný nový rok, však tentoraz chýbal.
Režisérka Mariana Čengel Solčanská zrecyklovala transparentný čierny top, v ktorom sa objavila aj na Plese v opere začiatkom januára. To sa cení, aj z hľadiska všadeprítomnej diskusie o udržateľnosti módy (na cenách BAFTA to nedávno bol dokonca odporúčaný dress-code!). Voľba výraznej kalichovej modrej sukne, ktorú doplnili semišové členkové čižmy identickej farby, však na nositeľke nefungovala. Strih pridával zbytočne objem, obuv opticky skracovala. Solčanská sa osvedčila v minulých rokoch ako filmová režisérka, možno by bolo dobré, ak by réžiu svojho šatníka dala do rúk šikovnému odborníkovi.
Zvyšok prítomných dám poňa slávnostnú premiéru filmu Sviňa menej slávnostne než tri spomenuté. Skrátka si vyrazili do kina. Na pohľad zaujala napríklad Soňa Štefková v šatách s florálnym motívom a detailom drieku na štýl korzetu. Nenútene pôsobila kombinácia džínsov, vysokých semišových čižiem a kožuchu u Karin Haydu. Ďalšie dámy si pozrite v našej galérii.