K rozhodnutiu došli zástupcovia po zvážení a po tom, čo podľa nich svet plne podľahol digitálnej revolúcii. „Bitka je dobojovaná a my sme vyhrali,“ uviedol Scott Flanders, výkonný riaditeľ americkej mutácie. „Teraz je človek len jedno kliknutie od akéhokoľvek sexuálneho aktu, ktorý si môžeme predstaviť,“ uviedol Flanders a dodal, že zmeny, ktoré sa magazín pokúšal nastoliť, ho prekonali a predbehli.
Magazín pritom v minulosti vyzliekol desiatky slávnych žien, nielen modelky a playmate, ktoré zdobili väčšinu vydaní. Na stránkach sa v Evinom rúchu objavila napríklad Kate Moss, Cindy Crawford či Janet Jackson. Playboy bol však v prvom rade boričom tabu, ako prvý časopis priniesol na titulnej strane afroamerickú modelku v roku 1971 alebo jednotlivé vydania venoval tematickým okruhom, často aj so sociálnym, ekonomickým či politickým presahom.
Americký Playboy, ktorý sa považoval za vlajkovú loď pánskych magazínov, sa v uplynulých rokoch stretol s klesajúcim záujmom mužov. Kým v roku 1975 sa predávalo z každého vydania okolo 5,6 milióna kusov, dnes je to v celom USA len 800-tisíc. Odstránenie nahoty z magazínu však môže pokles ešte prehĺbiť. „Pokiaľ odstránime nahotu z Playboya, tak čo zostane,“ pýsa sa Dian Hanson, autorka šesťdielnej histórie pánskych magazínov. Podľa Flandersa má ale magazín čo ponúknuť.