Tieto prsia dostali stop! Reklamu s kyprou modelkou televízie odmietli

Pravda.sk, NYPost.com, Adweek.com | 23.04.2010 02:13
modelka Foto:
Kyprá modelka v reklame značky Lane Bryant.
Topmodelky z reklám značky Victoria´s Secret patria už neodmysliteľne do reklamného priestoru amerických televízií. Vraj preto, lebo sú sexi. A dostatočne štíhle.

Iné pravidlá však údajne platia v prípade modeliek, ktorých krivky sa omnoho viac podobajú tvarom normálnej ženy. Tvrdí to značka Lane Bryant, ktorej reklama na spodnú bielizeň pre ženy s kyprejšími tvarmi dostala stop.

Spot na novú líniu bielizne s názvom Cacique mali odvysielať na kanáli ABC počas mimoriadne sledovanej šou Dancing with the stars. Nestalo sa tak. „Dekolt modelky, bolo nám povedané, je vraj príliš rozmerný. Ale to nebude hlavný dôvod,“ citoval NYPost.com zástupcu značky. Podľa firmy, ktorá sa špecializuje na výrobu odevov, dámskej bielizne a doplnkov pre bacuľatejšie dámy, ide o jasný príklad diskriminácie voči moletkám.

Podobne však postupovala aj ďalšia americká televízna sieť Fox. Tá mala odvysielať spot počas prestávky v hudobnej šou American Idol. Asi už tušíte, že sa tiež tak nestalo. Namiesto toho sa na obrazovkách objavila reklama na v úvode spomenutú značku Victoria´s Secret.

Tieto ženské tvary sa zdajú americkým... Foto: Lane Bryant
modelka Tieto ženské tvary sa zdajú americkým televíziam príliš "rozmerné".

Zástupca značky Lane Bryant tvrdí, že televízia Fox žiadala „drasticky zmeniť a zostrihať reklamu“ pred odvysielaním. K dohode nedošlo. Zdroj, ktorý cituje NYPost.com, tvrdí, že zodpovední v televízii Fox odmietli spot už koncom minulého mesiaca. „Označili ho za príliš sexi, príliš riskantný,“ píše web denníka.

Značka sa však bráni, že nevidí rozdiel medzi reklamou s kyprou brunetkou a šteklivými klipmi, ktoré lákajú do butikov s bielizňou pre štíhle dámy. „Náš spot nie je o nič provokatívnejší ako všetky reklamy Victoria´s Secret.“

Modelky značky Victoria´s Secret majú v... Foto: Reuters
Victoria´s Secret Fashion Show 2009 Modelky značky Victoria´s Secret majú v americkej televízii zelenú.

Na oficiálnom blogu firmy Lane Bryant sa objavilo nasledujúce stanovisko. „Naše nové reklamy reprezentujú zmyselnosť kyprých žien, ktoré majú toho na ukázanie svetu oveľa viac ako typické modelky dámskej bielizne. Netušili sme však, že od televíznych spoločností, ktoré bežne a často vysielajú reklamy Victoria´s Secret a Playtex, dostaneme zákaz, pretože majú očividne odlišný pohľad na krásu. Ale ak môžu byť vysielané reklamy Victoria´s Secret a Playtex, prečo nie Lane Bryant?“

Otázka zostane asi nezodpovedaná. Napríklad televízia ABC sa odmietla k problému vôbec vyjadriť. Zadosťučinením pre ohrdnutú značku však môže byť aspoň vysoký záujem, s ktorým sa stretla ich nová reklama na internete.