
Rodená modrooká blonďavá Texasanka, ktorá 25. apríla oslávi päťdesiatku, zaujala publikum i kritiku tiež výkonmi v snímkach Jerry Maguire, Chicago alebo Návrat do Cold Mountain, ktorý jej priniesol aj sošku Oscara. Pred pár rokmi dokázala hollywoodsky kolotoč na dlhší čas opustiť – a veľmi si to užila.
Vrátila sa po šiestich rokoch prežitých v ústraní, keď nakrútila Dieťa Bridget Jonesovej, a novinárom sa zverila, ako pre ňu bola táto skúsenosť dôležitá. „Už sa mi robilo zle len z toho, keď som začula vlastný hlas,“ rozprávala herečka, ktorá pauzu využila na to, aby „na sebe trochu zapracovala“. Zdržiavala sa na farme v Connecticute alebo vo víkendovom dome na Long Islande, predovšetkým sa ale zapísala do kurzov písania na Kalifornskej univerzite. „Chcela som skrátka vyrásť,“ povedala Zellweger.
„Keď neskúšate nové veci, zrazu môžete po dvadsiatich rokoch zistiť, že sa učíte len v okamihu, keď sa snažíte pochopiť úlohu, ktorú ste práve dostali,“ opísala svoje dôvody k pauze herečka, ktorá si užívala trebárs aj spoznávanie nových krajín ako obyčajná turistka .
„Nielenže som s priateľom precestovala ďalší kus sveta, ako napríklad vlakom z Vietnamu do Kambodže, mohla som si konečne zariadiť aj svoj dom v Los Angeles a byť viac s rodičmi,“ rozprávala dcéra švajčiarskeho otca a nórskej matky.

Kariéru začala rodáčka z Katy neďaleko Houstonu účinkovaním v nezávislých a televíznych filmoch, kde ale väčšinou dostávala len role „šlapiek, dievčat na jednu noc alebo šmrncovných blondínok v čiernych šatách“. „Bolo to snáď to najnudnejšie, čo som zažila,“ posťažovala sa po rokoch Renée Zellweger, ktorá sa do prvej hereckej ligy dostala prostredníctvom road movie Láska a štyridsaťpäťka (1994). Po tejto úlohe sa vtedy dvadsaťpäťročná blondínka presídlila do centra diania, Los Angeles.
O dva roky neskôr zažiarila v trháku Jerry Maguire po boku Toma Cruisa, keď na konkurze prevalcovala Cameron Diazpvú aj Winonu Ryderovú. Prvú veľkú cenu – Zlatý glóbus – si vyslúžila za presvedčivý výkon v komédii Sestrička Betty (2000). V rovnakom roku natočila aj komédiu Ja, moje druhé ja a Irena, kde si zahrala s Jimom Carreym, s ktorým tvorila koncom 90. rokov jeden z najsledovanejších párov Hollywoodu. Ich láska sa ale za pár mesiacov skončila.
Médiá potom bez prestania preberali aj herečkine ďalšie vzťahy vrátane romániku s hercom Georgom Clooneym alebo štvormesačného manželstva s country spevákom Kennym Chesneym v roku 2005. „Chcem niekoho, kto je milý, kto je pre mňa inšpiráciou a od koho sa môžem niečo naučiť. To je to, čo mám rada,“ povedala Zellweger, ktorá nakoniec našla muža svojho srdca v gitaristovi Doylovi Bramhallovi. Niekdajšieho spolužiaka z Texaskej univerzity znovu stretla pred siedmimi rokmi a odvtedy sú spolu.
Dávno pred tým, než našla životnú lásku, sa Zellweger dočkala životnej role. Na prelome storočí sa totiž britská režisérka Sharon Maguire rozhodla prekvapivo obsadiť do pripravovaného filmu Denník Bridget Jonesovej (2001) „neostrovnú“ herečku, ktorá sa nielen musela naučiť ten správny akcent, ale aj pre rolu londýnskeho dievčaťa poriadne pribrať. Stávka sa ale vyplatila a Renée, oplývajúca prirodzeným komickým talentom, sa mohla radovať z prvej oscarovej nominácie.

Obdobie pár rokov po prvej Bridget bolo pre Renée Zellwegerovú tou najlepšou časťou kariéry – za stvárnenie tanečnice Roxy v muzikáli Chicago (2002) získala druhú oscarovú nomináciu a o rok neskôr sa konečne dočkala zlatej sošky za vedľajšiu rolu v historickej romanci Návrat do Cold Mountain. Výrazne na seba upozornila tiež napríklad v životopisnom veľkofilme Miss Potter z roku 2007, po Piesni môjho srdca (2010) ale nastala šesťročná pauza, než kývla na tretie pokračovanie Bridget Jonesovej.
Jej postoj k tejto postave sa pritom počas rokov pomaly menil. „V skutočnosti s ňou mám málo spoločného. Nefajčím, nepijem a byť bez chlapa nepovažujem za osobnú tragédiu,“ tvrdila po premiére prvého dielu.
„Bridget milujem. Sama som síce konzervatívnejšia, ale myslím, že snáď každý z nás má niečo z nej,“ povedala v rozhovore pred tromi rokmi Zellweger, podľa ktorej „vďaka Bridget sa celá jedna generácia žien uistila, že je absolútne v pohode zostať v sobotu večer sama doma a pozerať sa na televíziu “.