Ako píše portál Eurovision.tv podľa oficiálnych údajov z 36 televíznych trhov, tohtoročné finále sledovalo 186 miliónov divákov po celom svete. To znamená nárast sledovanosti o štyri percentá v porovnaní s rokom 2019, kedy mohli diváci sledovať v televízii Eurovíziu naposledy pred štartom pandémie koronavírusu.
Na oficiálnom kanáli YouTube sledovalo finálovú šou 50,6 milióna divákov v 234 krajinách, čo je o 28% viac ako v roku 2019, a z toho tvorili ľudia vo veku 18 až 34 rokov 71% divákov. Celkovo zaznamenala Eurovízia úspech práve u mladšieho publika, čo vyvracia domnienky, že láka k obrazovkám skôr strednú generáciu.
Čítajte viac Slávna ABBA aj 800-miliónová Celine Dion! Eurovízia dokázala zrodiť superhviezdy„Sme nadšení, že diváci privítali späť súťaž Eurovision Song Contest v takom obrovskom počte a sme veľmi hrdí na to, že sme spojili milióny ľudí v čase, keď je ich toľko stále od seba,“ uviedol v oficiálnom vyjadrení Martin Österdahl z Eurovízie.
Víťazom tohto ročníka sa stala talianska formácia Maneskin so skladbou Zitti e Buoni, horúcimi favoritmi však boli aj zástupcovia krajín ako Francúzsko, Švajčiarsko či Island. Podujatie sa konalo v holandskom prístavnom meste Rotterdam za prísnych protipandemických opatrení, ktoré obmedzili počet publika na 3500 osôb. Napriek tomu šou v televízii pôsobila pompézne a publikum sa zabávalo s takou energiou a intenzitou akoby žiadna pandémia neexistovala.