Erotická melodráma o vzťahu dvoch mníšok a intrigách, ktoré zasahujú do vyšších poschodí cirkevnej hierarchie, sa mal na plátna ruských kín dostať pod názvom Pokušenie. Ministerstvo kultúry podľa webu Gazeta.ru distribučnej firme zatiaľ neoznámilo, prečo jej zamietlo povolenie film premietať.
„Sami sme sa o tom dozvedeli z médií,“ povedala šéfka spoločnosti Capella Film, ktorá má distribúciu filmu v Rusku na starosti.
Médiá špekulujú, že zákaz filmu o cirkvi, sexe a slobode môže súvisieť so skutočnosťou, že politický systém v Rusku sa opiera o „zväzok trónu a oltára“, teda o spojenectvo Kremľa s vplyvnou pravoslávnou cirkvou. V Rusku, kde homosexualita bola ešte relatívne nedávno zločinom, čelia sexuálne menšiny stále ústrkom a zákony priamo zakazujú propagovať „netradičné“ modely správania a spolužitia.
V prípade snímke o lesbickej láske v talianskom kláštore v 17. storočí je podľa kritika z ruského servera Meduza ťažké ubrániť sa dojmu, že sa holandský filmár nakazil od francúzskej kinematografie hľadaním vyššieho zmyslu či aspoň obsažného posolstvo. Režiséra ale neopustila irónie a podobne ako vo finále Verhoevenovho slávneho filmu Základný inštinkt si divák nemôže byť úplne istý, či hrdinka filmu je prefíkaná manipulátorka, alebo vykoľajená fanatička.

Benedetta, ktorá mala premiéru na filmovom festivale v Cannes, sa minulý mesiac premietala na festivale v Karlových Varoch. Verhoeven musel aj na juhu Francúzska obhajovať svoju snímku pred kritikou, že je rúhačská.
„Nechápem, ako môže byť rúhačské niečo, čo sa skutočne stalo,“ povedal na tlačovej konferencii. „Môžete hovoriť o tom, či to bolo zlé, alebo nie, ale nemôžete zmeniť históriu. Podľa mňa je slovo ‚rúhanie‘ v tomto prípade hlúpe,“ dodal Verhoeven.