Ešte minulý rok do kín uviedli snímku Votrelec: Romulus, ktorá sa po niektorých rozpačitých kritikách a podobe predchádzajúcich filmov ako Prometheus či Votrelec: Covenant dočkala nadšených recenzií. Či už od kritikov alebo divákov. Vďaka za to patrí nepochybne dobrému scenáru, návratu k pôvodnému duchu série – od filozofovania vo vesmíre k ortodoxnému vesmírnemu hororu.

Režisérom snímky sa stal Fede Alvarez, ktorý má na konte aj tvorbu psychologického hororu Nedýchaj (Don't Breathe) či remake krvavej hororovej klasiky Evil Dead z roku 2013. A vlastne len potvrdil, že je majstrom svojho žánru. S Alvarezom znovu spolupracoval aj kostýmový dizajnér Carlos Rosario, s ktorým mala Pravda minulý rok exkluzívny rozhovor o príprave seriálu Šogún – viac si prečítajte tu.
Pri nakrúcaní filmu Votrelec: Romulus sa tvorcovia rozhodli redukovať objem počítačových efektov a množstvo scén s desivými monštrami nakrúcali pomocou skutočných modelov. „Mali sme gumené atrapy, ktoré sme len tak hádzali do priestoru, ale aj plne ovládané animatronické modely, ktoré sme kompletne ovládali na diaľku,“ hovorí režisér Fede Alvarez, v krátkej ukážke, ktorú si môžete pozrieť vyššie.

Z povestných „face-huggers“, teda parazitoidných organizmov, ktoré sa prisajú na tvár a do tela hostiteľa vložia vajíčko budúceho votrelca (xenomorfa), ide strach aj napriek tomu, že herci vedeli, že ide len o atrapy. Zaujímavosťou je, že Alvarez údajne svoju hereckú zostavu, v ktorej v hlavnej ženskej úlohe exceluje Cailee Spaney, držal v napätí priamo na sete. Okrem toho, že sa odohrával v uzavretých priestoroch kulís kozmickej stanice, kde celé osadenstvo zostávalo aj po konci nakrúcania, niektoré scény neboli v scenári. Zdesenie hercov v scénach, kde sa konfrontujú s votrelcom je teda často veľmi reálne. Celý štáb nakrúcal niekoľko mesiacov v ateliéroch v Budapešti.
Film je zároveň poctou pôvodnej snímke z roku 1979, ktorá vlastne ako vôbec prvú ženskú akčnú hrdinku v histórii kinematografie predstavila Sigourney Weaver. Odráža sa to na podobe vesmírnej lode, techniky či skafandrov. Niektoré scény sú zároveň aj odkazmi na prvý film Votrelec a druhý Votrelci, ktorý režíroval James Cameron. Režisér Alvarez sa spojil s viacerými členmi tímu špeciálnych efektov z filmu 1986, aby sa priblížil ich spôsobu nakrúcania a využívania reálnych kulís, praktických efektov a miniatúr. Mimochodom, najnovší príbeh – teda Votrelec: Romulus – minulý rok vyšiel aj v limitovanej edícii videokaziet.
Vo filme diváci uvidia tiež hercov Davida Jonssona, Archie Renauxa, Isabelu Merced alebo Spikea Fearna a Aileen Wu. Pomocou počítačových efektov a umelej inteligencie vytvorili však androida s tvárou herca Iana Holma, ktorý sa objavil vo filme z roku 1979 a v čase nakrúcania Votrelec: Romulus bol už štyri roky po smrti.
Snímka je od 15. januára dostupná na platforme Disney+