Naj reklamy zo Super Bowl stáli milióny. Niektoré dojali, iné zabávali

Finále zámorskej ligy amerického futbalu NFL v noci z nedele na pondelok bolo i zápasom veľkých korporácií o umiestnenie čo najchytľavejších reklám v najprestížnejšom čase.

05.02.2018 13:45
Cindy Crawford Foto:
Modelka Cindy Crawford sa objavila ako jedna z účinkujúcich v reklame na nápoj Pepsi v rámci reklamy počas prestávky Super Bowl 2018.
debata

Televízne obrazovky v reklamných prestávkach ovládli inzerenti ako Amazon, T-Mobile alebo Pepsi. V ich reklamách nechýbali narážky na kampaň proti sexuálnemu obťažovaniu #MeToo alebo politiku amerického prezidenta Donalda Trumpa. Celkovo pritom tento rok reklamy vyznievali menej provokatívne než pri minulom Super Bowle.

Finále NFL je pre veľké firmy príležitosťou, ako upútať pozornosť viac ako 110 miliónov divákov v Spojených štátoch. Do tohtoročného 52. finále Super Bowl inzerenti investovali dohromady okolo 420 miliónov dolárov (8,5 miliardy korún), takže pol minúta reklamného času ich vyšla na viac ako päť miliónov dolárov.

Vlani veľa reklám hralo na politickú strunu. V USA vládla napätá atmosféra krátko po uvedení Donalda Trumpa do úradu. Tento rok boli reklamy zdržanlivejšie, aj keď ani tento rok v niektorých neskrývali naliehavé posolstvo.

Telekomunikačná spoločnosť T-Mobile sa podľa agentúry AFP otvorene pripojila ku kampani #MeToo alebo kritizovala klimatickú politiku USA. V spote so sloganom „Zmena sa začína teraz“ sa prihováral ženský hlas. „Prichádzate do sveta otvoreného ducha a pocitu, že sme si všetci rovní.“ Adresátmi oznámenia sú zjavne tiež deti rôznych farieb pleti. „Budete milovať, koho budete chcieť, budete požadovať spravodlivú mzdu, nedovolíte, aby miesto, odkiaľ pochádzate, predurčovalo, kým budete,“ požaduje klip.

Automobilka Toyota uviedla na scénu rabína, ktorý vďaka svojmu pick-upu obíde svojich priateľov – pastora, imáma a budhistického mnícha – aby spoločne vyrazili na zápas amerického futbalu. „Všetci vytvoríme tím,“ uzavrel na konci spotu japonský výrobca automobilov.

Podľa agentúry AP tento rok reklamám vládol krotký humor a posolstvo týkajúce sa spoločenských problémov. Reklamy vraj bavili a pritom sa snažili nikoho neuraziť.

Medzi víťazmi reklamného večera uviedla agentúra AP firmu Amazon, ktorá uviedla celebrity ako herečku Rebel Wilsonovú, herca Anthonyho Hopkinsa, speváčku Cardi B a šéfkuchára Gordona Ramsaya v reklame na hlasovú asistentku Alexa.

Medzi nápojovými značkami nechýbal Budweiser, ale aj konkurenční výrobcovia nealkoholických nápojov Coca-Cola a Pepsi. Prvému z nich sa reklama na diétnu kolu s podivne tancujúcou ženou podľa komentárov na sociálnych sieťach príliš nevydarila. Pepsi angažovala svoju legendárnu tvár – topmodelku Cindy Crawford, ktorá začiatkom 90-tych rokov účinkovala v kultovej reklame na tento nápoj. Tentoraz však bola jednou z množstva účinkujúcich a doplnil ju aj syn Presley Gerber.

Herci Morgan Freeman a Peter Dinklage v rapujúcej reklame na značky PepsiCo Mountain Dew Ice a Doritos Blaze pôsobili oveľa prirodzenejšie.

debata chyba
Viac na túto tému: #láska #Super Bowl #firma #spojenie #posolstvo #reklamy

+ Jedzte to po čom sa cítite vo vlastnom tele dobre.
Nebojte sa toho, že by ste niečo pokazili, ak tak urobíte aj...

+ Problémy s popraskanými rukami vyriešite tuhým krémom.
O zamestnanie neprídete, tak prestaňte strašiť svoje...