Podľa návrhu zákona, ktorý v pondelok vláda sprístupnila na tri týždne na verejnú diskusiu, nebudú smieť v reklame na potraviny s vyšším obsahom cukru či tuku účinkovať celebrity či influenceri. Informujú o tom miestne médiá.
Obmedzenie sa bude týkať televízie, rozhlasu aj internetu. V reklame nebudú smieť vystupovať „športovci, umelci, influenceri či ďalšie verejne známe osobnosti, ktoré môžu deti a neplnoletí považovať za svoj vzor“. Zákaz sa má týkať okrem iného čokolád, cukríkov, energetických tyčiniek, tort, džúsov či zmrzlín.
Čítajte viac Koláčiky a torty v tvare olympijského maskota? Čínskych cukrárov dostali na tenký ľad, množia sa udaniaNávrh zákona pripravilo ministerstvo pre ochranu spotrebiteľa, ktoré ho zdôvodnilo vysokým percentom nadváhy medzi deťmi a maloletými. Podľa ministerstva má v Španielsku nadváhu či je obéznych asi 40 percent detí vo veku od šiestich do deviatich rokov, vo veku 10 až 14 je to štvrtina a medzi pätnásťročnými až 17-ročnými pätinami.
„Veľká väčšina obéznych neplnoletých bude s nadváhou zápasiť aj celý dospelý život, je veľmi ťažké zmeniť návyky z detstva,“ povedal serveru eldiario.es Fernando Rodríguez z katedry preventívnej medicíny Madridskej autonómnej univerzity.
Podľa miestnych médií nový zákon, ktorý ešte môže doznať zmien v parlamente, nenadobudne platnosť skôr ako koncom roka.
Čítajte viac 21 miliónov eur za tenisky! Za modely od zosnulého Abloha platili v aukcii šokujúce sumy