Rozhodla o tom v utorok porota kalifornského súdu, ktorá za ujmu prisúdila hudobníkovým potomkom odškodné vo výške takmer 7,4 milióna dolárov (6,87 milióna eur). Verdikt môže ohroziť povesť držiteľa siedmich cien Grammy Williamsa, ktorý je považovaný za spoľahlivého autora piesňových hitov, uviedla agentúra AP.
Skladba, z ktorej sa len v USA predalo vyše 7,3 miliónov kópií a získala nomináciu na Grammy, priniesla dvojici hudobníkov viac ako sedem miliónov dolárov. Podľa súdu je však ich zisk neoprávnený, pretože pri písaní hitu použili Gayeov štýl a motívy z piesne „Got to Give It Up“ z konca 70-tych rokov.
Porota dala za pravdu potomkom zosnulého hudobníka, ktorí duo zažalovali už v roku 2013. „Teraz sa cítim voľná … Z reťazí Pharrella Williamsa a Robina Thickea, v ktorých sa nás pokúšali držať, a z tých klamstiev, ktoré boli vyrieknuté,“ reagovala na verdikt dcéra Nona Gaye.
Hudobníci dali prostredníctvom svojho advokáta najavo, že je verdikt sklamal. Trvajú vraj na tom, že skladbu napísali nezávisle na vplyve Marvina Gaya. Majú možnosť sa proti verdiktu odvolať.
Autori skladby Blurred Lines, ktorá podľa súdnych záznamov priniesla celkový zisk viac ako 16 miliónov dolárov, sa už v roku 2013 preventívne obrátili na súd so žiadosťou o rozhodnutie, či v tomto prípade ide o plagiátorstvo. Federálny sudca ale odporučil, aby o tom rozhodol proces s porotou.
Thicke tiež ponúkol potomkom hudobníka šesťcifernú sumu ako odškodné, čím sa chcel vyhnúť prípadnej žalobe. Tí však toto riešenie odmietli a v októbri žalobu podali. Zahrnuli do nej aj úryvky z rozhovorov, v ktorých sa Thicke údajne sám priznal ku skopírovaniu skladby Got To Give It Up. Taktiež tvrdili, že Thickova skladba Love After War z roku 2011 zas vychádza z Gayovej piesne After The Dance z roku 1976.
Médiá sledovali súd ako stret medzi dvoma hudobnými velikánmi – nezameniteľným autorom soulových a r'n'b skladieb Gayeom a popovým autorom Williamsom, ktorý predal vyše 100 miliónov platní po celom svete. Niektorí experti tvrdia, že duo nepoužilo konkrétnu časť piesne, ale iba jej štýl, čo by nemalo byť súčasťou autorských práv.