Štyridsaťročný Walker zahynul 30. novembra 2013 v Porsche Carrera GT, ktoré šoféroval jeho kamarát Roger Rodas. Ten nehodu taktiež neprežil.
Právni zástupcovia automobilky v súdnych dokumentoch uviedli, že herec dobrovoľne a vedome podstúpil riziko, keď bol spolujazdcom v spomínanom aute, a tým pádom nesie za svoju smrť plnú zodpovednosť. „Spoločnosť Porsche Cars North America tvrdí, že pán Walker vedome a dobrovoľne podstúpil všetky riziká spojené s používaním Porsche Carrera GT z roku 2005. O týchto rizikách vedel a sám sa rozhodol, že sa im vystaví. Okrem toho, auto, v ktorom sa viezol, bolo upravené a nevhodne udržiavané,“ vyhlásili.
Na vyjadrenie automobilky následne zareagoval Jeff Milam, právnik 17-ročnej Meadow. „Je poľutovaniahodné, že Porsche sa snaží preniesť svoju vlastnú zodpovednosť za smrť Paula Walkera na samotnú obeť. Na rozdiel od toho, čo tvrdia predstavitelia automobilky, fakty hovoria jasnou rečou: Paul bol spolujazdcom v aute, ktoré nebolo navrhnuté tak, aby chránilo pasažierov, a ktoré havarovalo na suchej a prázdnej ceste za bieleho dňa v rýchlosti, ktorá bola oveľa nižšia, než by takéto auto malo podľa svojho výrobcu zvládnuť,“ uviedol Milam.
Walker a Rodas sa v deň tragédie zúčastnili na charitatívnej akcii usporiadanej v priestoroch ich spoločného obchodu. Porsche Carrera GT malo podľa jedného zo svedkov problémy a zhasínal mu motor, tak sa 38-ročný Rodas rozhodol, že sa pôjde previezť a zistiť, čo s ním je. Zavolal aj Walkera, ktorý už bol na odchode, no súhlasil, že pôjde s ním. Pri návrate však približne 460 metrov od obchodu havarovali. Rodas údajne stratil kontrolu nad vozidlom, ktoré narazilo do dvoch stromov, stĺpa pouličného osvetlenia a následne začalo horieť. Podľa výsledkov pitvy Rodas zomrel na následky početných zranení, ktoré utrpel pri náraze, zatiaľ čo Walker podľahol kombinácii poranení a popálenín. Vyšetrovanie ukázalo, že príčinou nehody bola vysoká rýchlosť.
Walkerova dcéra Meadow však na automobilku Porsche podala koncom septembra žalobu, v ktorej tvrdí, že Rodas šiel v skutočnosti pomalšie, než tvrdia vyšetrovatelia. Jej právnici tiež uviedli, že bezpečnostný pás po náraze veľkou silou trhol Walkerovým trupom, čím mu dolámal rebrá a panvu a uväznil ho tak v sedadle spolujazdca.
Podľa právnikov začalo auto horieť až minútu a 20 sekúnd po náraze, no herec sa z neho nemohol vyslobodiť a následne sa nadýchal dymu. Okrem toho tvrdia, že model Carrera GT mal v minulosti už viacero problémov so stabilitou a ovládaním, za ktoré môže absencia stabilizačného systému v tomto modeli. Ak by ho mal nainštalovaný, tak by podľa nich k nehode ani nedošlo. Výšku odškodného, ktoré žiadajú od Porsche, v žalobe neuviedli.