Nový film Barbie o ikonickej bábike v severoamerických kinách odhadom dosiahol 155 miliónov dolárov, čím vytvoril rekord ako najúspešnejšia premiéra tohto roku, uviedla agentúra Reuters s odvolaním sa na spoločnosť Warner Bros.
„Barbenheimer“, ako sa prezýva zápolenie oboch filmových noviniek, poháňané sociálnymi médiami, nielenže funguje, ale plní pokladne kín. Tie cez víkend privítali rekordný počet divákov, ktorý predčil očakávania a uprostred hollywoodskych štrajkov dal podnikaniu na striebornom plátne záblesk nádeje, poznamenala agentúra AP. Severoamerické kiná zatiaľ prežívali neuspokojivé leto, dodal Reuters.
Barbie v hlavnej úlohe s Margot Robbieovou je pohľadom režisérky Grety Gerwigovej na ikonickú bábiku, ktorá debutovala pred 60 rokmi. Vo filme Oppenheimer režiséra Christophera Nolana hrá Cillian Murphy amerického vedca Roberta Oppenheimera, ktorý vyvinul atómovú bombu. Film vyvolal nadšené recenzie a očakáva sa, že bude nominovaný na nadchádzajúci zápas o Oscarov.
Je to prvýkrát, keď jeden film začal svoje premietanie tržbou viac ako 100 miliónov dolárov a súčasne cez ten istý víkend utŕžil ďalší snímok viac ako 80 miliónov dolárov, poznamenala AP a dodala, že až sa všetko definitívne spočíta, pravdepodobne pôjde o štvrtý najziskovejší víkend všetkých dôb v pokladniach kín.
Fenomén Barbenheimer mohol začať ako dobromyseľná súťaž medzi dvoma estetickými protikladmi, ale oba filmy z toho nakoniec ťažili. Jedinou skutočnou obeťou sa stala snímka Mission: Impossible s podtitulom Odplata – Prvá časť, ktorej napriek dobrým recenziám a počiatočným slušným tržbám počas tohto víkendu poklesli tržby o 64 percent, a tak prihodil 19,5 milióna dolárov a celková čiastka dosiahla 118,8 milióna.
Hoci časť divákov „Barbenheimer“ sa prekrýva, celkovo ide o dve odlišné publiká. Historickú premiéru Barbie držali vo svojich rukách ženy, ktoré podľa spoločnosti PostTrak tvorili 65 percent publika. Dve pätiny tých, ktorí zakúpili vstupenky, boli mladšie ako 25 rokov.
Filmy Barbie aj Oppenheimer zabodovali dobre u kritikov, respektíve u divákov. Sociálne siete boli celý víkend zaplavené reakciami – dobrými, zlými, problematickými a niečo medzi tým, čo je typ debaty, ktorú si žiadny marketingový rozpočet nekúpi.