Jej limitovaná kolekcia H&M Studio, ktorú uvádza dvakrát ročne, bola doposiaľ vždy prezentovaná v predstihu a do predaja šla až o niekoľko mesiacov. Hoci firma patrí medzi masové značky, aj ona sa etablovala na parížskom týždni módy a niekoľko rokov tam už uvádzala svoje kolekcie. V stredu sa však hostia veľkolepej prehliadky nepozerali na šaty, ktoré bude možné kúpiť až na jeseň – nakupovať sa dalo od druhého dňa.
Prezentáciu línie jar-leto 2017 umiestnili tvorcovia konceptu a zástupcovia brandu do priestorov známeho parížskeho tenisového klubu a vytvorili veľmi prírodný, organický koncept spojenia s prírodou, ľudskou prirodzenosťou, pohybom, ale tiež emóciami ako láska, radosť či šťastie.
Na veľké plátna zavesené po obvode priestoru sa premietali sloganmi a motivačnými slovami prekladané živé videá zo zákulisia, ktoré naznačili, že šou bude plná hviezd. Prehliadku totiž odštartovali superslávne sestry Bella a Gigi Hadidové. S očarujúcimi úsmevmi a dokonalou chôdzou. Celkovo bol však modelkovský výber špeciálny – do kolekcie, ktorej prezentácie začínali základnými farbami čiernou a bielou, vkĺzli aj dámy ako Malgosia Bela, Amber Valetta či Winnie Harlow s unikátnou poruchou sfarbenia kože – vitiligom.
Ani zástup pozvaných celebrít nebol menší, keďže do prvého radu zasadli dámy ako Alexa Chung, Olga Kurylenko, ale dokonca aj Nicki Minaj – svetoznáma raperka, ktorá pôsobila veľmi milo a vôbec nie tak vulgárne ako zvyčajne. Mladšej generácii zase brali dych mužské „hviezdičky“ Lucky Blue Smith či Gabriel Kane Day Lewis.
Šup však k samotnej kolekcii – už spomenuté odkazy lásky, radosti či náklonnosti mali vniesť do konceptu línie posolstvo lepšieho sveta a aj lepších vzťahov v ňom. Slovko Love (láska po anglicky) sa objavilo ako motív na lemoch sukní, či ako potlač šiat. „Zdá sa, že dnes viac než kedykoľvek predtým potrebujeme v našich životoch pozitívne pocity a myšlienky,“ uviedla Pernilla Wohlfahrt z H&M.
Už spomenutá základná čiernobiela farebnosť sa na móle menila na vojenskú zelenú, ale tiež neónovú ružovú či tóny smotanovej a sivej. V kolekcii, ktorej inšpiráciou bol svet baletného zákulisia, ale tiež niesla v sebe akési prvky španielskeho temperamentu, sa objavili materiály ako hodváb, úplety či priehľadný nylon a nechýbali ani športové materiály, ktoré dotvorili podobu kúskov v športovom duchu ako mikiny na skrátený zips či predĺžené košeľové bundy. Páni zase mohli vidieť zaujímavé verzie obleku – uvoľneného a s prvkami hravého detailu vyšitého štvorlístka či nohavice s detailom rozstrihnutia na spodnom okraji – širšie a uvoľnenejšie, akoby stvorené na letné prechádzky v exotickom stredisku či na riviére.
Po prezentácii, ktorá nepochybne nadchla priaznivcov módy aj pozvaných módnych redaktorov z celého sveta, prišlo na záver ešte jedno veľké prekvapenie. O to sa postaral spevák The Weeknd, ktorý naservíroval minikoncert s päticou svojich najväčších hitov. Nechýbal Starboy ani singel Can't feel my face a okrem modeliek sa pod pódiom okamžite zhrnuli aj celebrity a hostia, ktorých v tento večer spojila práve švédska značka.
O tom, či jej snaha o priblíženie sa k zákazníkovi práve konceptom módy (takmer) okamžite dostupnej po prehliadke znovu potvrdí nové smerovanie módneho priemyslu, sa ukáže však až časom. Zatiaľ sa podobným spôsobom pokúsili prezentovať značky ako Versus, Burberry či Ralph Lauren, ale všetky sa následne vrátili aj ku tvorbe kolekcií na ďalšiu sezónu.
Cestu redaktora do Paríža hradila spoločnosť H&M.