Herečka Freida Pinto, hviezda filmu Milionár z chatrče, americká hviezda seriálu Mad Men January Jones, ukrajinská kráska Olga Kurylenko či francúzsky miláčik Audrey Tautou, modelka a múza Chanel Astrid Bergés-Frisbey alebo Alma Jodorowsky. Všetky sa zišli v centre Paríža v Tennis Club de Paris, kde sa konala svetová prezentácia módnej kolekcie Isabel Marantovej pre H&M. Na tomto evente sa zúčastnila exkluzívne aj Pravda.sk.
Americká herečka January Jones pricestovala do Paríža priamo z Los Angeles a obliekla sa od hlavy po päty do kúskov z limitovanej kolekcie, ktorá príde do predaja 14. novembra. „Spolupráca top-dizajnéra so značkou, ktorá je dostupná pre široká vrstvy, je skutočne skvelý krok. Robí módu dostupnú pre všetkých. Myslím si, že keď odštartuje predaj, v radoch budú stáť naozaj davy,“ vyhlásila blondínka. Jej kolegyňa Freida Pinto vo vyhlásení pre médiá uviedla, že patrí medzi dievčatá, ktoré zbožňujú nakupovať. A nemusí to byť nutne za tisíce eur, dodala.
To je aj jedna z poínt podobných kooperácií, ktoré sa v poslednom čase množia po celom svete. Samozrejme, netreba zabúdať na pozdvihnutie popularity mena značky, ktorá dizajnéra oslovila. A v neposlednom rade aj samotného „top“ tvorcu. Veď v prípade Donatelly Versace sa šuškalo, že práve vďaka kontraktu so švédskou firmou, pre ktorú dizajnovala pár rokov dozadu, mohla opäť pozdvihnúť líniu couture. A Isabel Marant zhodou náhod v blízkom čase otvára niekoľko nových butikov vlastného labelu v Ázii aj v USA.
Vo štvrtok večer však biznis (aspoň naoko) ustúpil bokom. Uvoľnená atmosféra parížskej párty, ktorú pre celebrity, hostí a novinárov či blogerov z celého sveta pripravili v priestoroch Tennis de Club Paris, bola skutočne príjemná a ponúkala objavovanie stále nových a nových „atrakcií“.
Industriálny mestský priestor totiž umožnil vytvoriť dekorácie v podobe stánkov s občerstvením, malými „búdkami“ a obchodíkmi, kde si hostia mohli vziať hot-dog, pizzu či ochutnať zmrzlinu. Potom vošli do baru s červenými sedadlami a vysokými barovými stoličkami, alebo si užili divokú zábavu a ohňostroj konfiet priamo „na ulici“.
„Presne takto vidím moju prácu. Nie ako nejakú veľkolepú parádu na červenom koberci. Moja móda žije v uliciach a práve svetom okolo mňa sa neustále inšpirujem,“ vysvetlila pre média sama Marant. Na parížskej ulici sa vôbec prvýkrát prezentovala ako módny tvorca.
Kým minuloročná kooperácia s módnym ateliérom Maison Martin Margiela sa konala takpovediac v utajení dizajnérskeho tímu (aj vzhľadom na filozofiu značky), francúzska dizajnérka, ktorej módu protežuje dlhodobo aj Vogue Paris, sa celý večer pohybovala medzi hosťami. Zdravila sa so známymi, bozkávala na líce a rozšafne s cigaretkou v ruke debatovala o kolekcii.
Už dávnejšie pritom priznala, že niektoré kusy odevov navrhla aj sama pre seba. „Mala som ich v šatníku, ale rokmi nosenia už začínajú cítiť zub času. K starším kúskom je ťažké sa dostať. Teraz sa mi to podarilo,“ vyjadrila sa pred časom pre britský Vogue. Tiež priznala, že aj na žiadosť manžela súhlasila s vytvorením mužskej kolekcie, vôbec prvýkrát vo svojej kariére. K nej pribudla aj detská línia.
Najnovšia kooperácia medzinárodnej módnej značky so známym módnym tvorcom pritom už od prvého ohlásenia vyvolávala veľké očakávania. Práve estetika Isabel Marantovej totiž svojou nenútenosťou, nezameniteľným parížskym „šmrncom“, kombinovaním športovej módy s prvkami lichotivo ženských strihov a prvkov, ktoré odrážajú život a fungovanie modernej ženy, si získala milióny priaznivcov po celom svete. O tom, že pôjde na dračku, svedčali aj plné tašky hostí, ktorí si mohli odevy kúpiť viac ako dva týždne pred oficiálnym spustením predaja. Z kreditných kariet sa doslova dymilo.
V novej kolekcii sa pritom nachádzajú repliky alebo nové verzie ikonických dizajnových kúskov. Tričká, basicové mikiny, kabáty so zvýraznenými ramenami a objemnejším strihom, ale aj úzke džínsy, variácie na motorkárske bundičky či množstvo pletením z výraznej a hrubej vlny. Základnú farebnú paletu vytvorila dizajnérka z čiernej, šedej a smotanovej bielej, nechýbajú tóny červenej, tehlovej a hnedej či trblietavé detaily. Zaujímavé sú aj výšivky s etno základom. Viac o samotnej kolekcii spoločne s jej ukážkou prinesieme v najbližších dňoch na webe Žena.pravda.sk.
Cestu redaktora do Paríža hradila spoločnosť H&M.