Minulý rok pritom jej otvárací večer sledovalo o vyše desať percent divákov viac. „Predošlý ročník bol naplnený entuziazmom, keďže Eurovízia sa vrátila na obrazovky po desiatich rokoch. Lenže to nadšenie už zmizlo,“ potvrdil šéfredaktor medialne.sk Radoslav Augustín. Druhé štvrťfinálové kolo Eurosongu si v nedeľu zaplo ešte menej ľudí; 14,6 percenta zo všetkých divákov.
„Slovenskej televízii zabezpečili oba prenosy Eurosongu nadpriemerný trhový podiel v hlavnom vysielacom čase,“ povedal PR manažér Jednotky STV Martin Kontúr. Verejnoprávnu televíziu totiž sleduje v priemere 15 percent divákov. A hoci výkon prvého dielu v piatok zaznamenal nízky trhový podiel sledovanosti, pre STV je to stále nadpriemer.
Druhé štvrťfinálové kolo ťažiskového projektu STV však kleslo už pod jej priemer. „Zvýšený počet kôl oproti minulému roku divákov omrzí. Počtom kôl sa jasne zníži celá kvalita programu. A pokiaľ budú ďalšie diely klesať tak, ako pred rokom, priemer podlezú a drahá šou sa stane neúspešnou,“ dodal Augustín.
Hoci by sa mohlo zdať, že v piatok mohol zo sledovanosti Eurosongu ukrojiť špeciál Novín Plus s Mojsejovcami, ktorý vysielala televízia JOJ, nie je to tak. Dokazuje to takmer rovnaká sledovanosť Eurosongu v nedeľu. Druhé štvrťfinále nedokázalo zdolať ani nevýrazné filmové tituly na Markíze aj JOJ. „Eurovízia nie je konkurencieschopná. Skutočne dokáže pritiahnuť iba toľko divákov, koľko priťahuje. A je to pre ňu typické v celej Európe. Je skôr na periférii, ako v centre záujmu,“ vysvetlil Augustín.
Spoveď celebritného páru z Pereša, Nory a Braňa Mojsejovcov si v piatok na JOJ pozrelo okolo 24 percent divákov.
Obe pôvodné relácie však v piatok vysoko zatienil niekoľko ráz reprízovaný film s Melom Gibsonom Smrtonosná pasca z roku 1987 na Markíze. Akčný film v ponuke najsledovanejšej televízie pritiahol 31,8 percenta divákov.
„Ten, kto investoval najviac, získal najmenej. Ten, kto investoval najmenej, získal najviac,“ komentoval na medialne.sk Augustín. Eurosong vyjde Slovenskú televíziu tento rok asi na 50-tisíc eur.