Ako píše portál Wrap, nedeľňajší ceremoniál, v ktorom sa mixovali živé vstupy s prednahratými vystúpeniami, priniesol šou historické minimum diváckej sledovanosti.
„K nedeľňajším Grammy sa posadilo na viacerých platformách (televízia, online vysielanie a streamovacie platformy) 8,8 milióna divákov. Tento počet ukazuje pokles o celých 10 miliónov divákov z minuloročného televízneho vysielania (celkovo 18,8 milióna divákov) a v zásade predstavuje iba polovicu doterajšej rekordne nízkej sledovanosti, ktorá činila 16,9 milióna divákov v roku 2006,“ napísal americký portál.
Za uplynulé dve dekády hudobné ceny čelili viacerým výkyvom v rámci sledovanosti. Od uvedeného roku 2006, keď dosiahli najnižšiu sledovanosť, sa postupne diváci k výročným cenám Americkej hudobnej akadémie vracali. V roku 2012 dokonca Grammy dosiahli rekord, keď si ich naladilo takmer 40 miliónov divákov! Od tohto momentu však už prebieha len pokles diváckej sledovanosti a rok 2021 sa zapíše do dejín hudobného večera ako ten zatiaľ najhorší.
Dôvodom môže byť nepochybne pandémia vo svete, ktorá ovplyvnila podobu zábavných programov, ale aj ich vnímanie divákmi. Dotkla sa, samozrejme, aj cien Grammy, ktoré sa odohrávali v pomerne komornej atmosfére. Podobne by mal prebiehať aj ceremoniál vyhlásenia filmových cien Oscar, ktorý je naplánovaný na záver apríla.
Jeho organizátori potvrdili, že na galavečer budú môcť prísť len hlavní nominovaní a ich hosť a hviezdy, ktoré budú víťazov vyhlasovať. Veľkolepá „paráda“ sa tak určite pretransformuje do komornejšej podoby. Či aj v tomto prípade budú ubúdať diváci po miliónoch, sa ukáže už o pár týždňov. Výrazný pokles sledovanosti tiež prináša otázku, či podobné ceremoniály majú šancu zostať na televíznych obrazovkách, alebo sa presunú výlučne do online priestoru.