Spolkový úrad pre zdravie (BAG) totiž v reklamách zacielených predovšetkým na mládež použil nehľadiac na pohlavie zmyselné zábery sexuálnych scén, čo sa nepáči mnohým rodičom, veriacim či konzervatívnym obyvateľom.
Na súd sa preto podľa agentúry DPA so žiadosťou o zákaz kampane s názvom „Milostný život – nič neľutuj“ obrátila skupina 35 detí vo veku 4 až 17 rokov, ktoré zastupujú ich rodičia. V žiadosti, ktorú podporili konzervatívne kresťanské organizácie, sa okrem iného uvádza, že obrazový materiál vyzývajúci k používaniu ochrany „oslavuje samopašný štýl života“.
Súd v predbežnom rozhodnutí okamžité stiahnutie reklám vo štvrtok odmietol, právoplatný verdikt padne ale až v najbližších týždňoch. Dočasný verdikt odporcovia kampane kritizovali ako „neobyčajný“, pretože súd zákaz odmietol „tvárou v tvár skutočnému nebezpečenstvu, ktoré z kampane vychádza“.