Straty v miliónoch? Dolce & Gabbana urazili Čínu, toto je výsledok!

23.11.2018 11:34

Rad čínskych e-shopov stiahol zo svojich webov produkty talianskeho módneho domu Dolce & Gabbana (D&G).

Modelka Elettra Rossellini Wiedemann (vľavo) s...
Modelka Elettra Rossellini Wiedemann (vľavo) s mamou Isabellou Rossellini kráčajú po móle na prehliadke Dolce & Gabbana. Autor: SITA/AP, Antonio Calanni

Urobili tak v reakcii na sériu reklamných spotov tejto značky, ktorú čínske celebrity na sociálnych médiách označili za rasistickú. Číňanka sa v nich pokúša paličkami konzumovať talianske pokrmy ako sú špagety či pizza. D&G v nich lákali na plánovanú módnu prehliadku v Šanghaji, ktorú však neskôr museli zrušiť. Informovala o tom agentúra Reuters.

Rozhorčenie domácich v najľudnatejšej krajine sveta umocnil komentár pôvodom údajne z Instagramu návrhára značky Stefana Gabbanu, ktorý tiež koloval po čínskom internete. Gabbana v ňom hovorí o „špinavej, smradľavej a nevzdelanej čínskej mafii“ a pridáva nelichotivý emotikon. Módny dom neskôr tvrdil, že sa do návrhárovho instagramového účtu aj účtu značky niekto nabúral.

Čínski zákazníci zaplatia v rámci celého sveta vyše tretinu výdavkov za luxusný tovar a čím ďalej častejšie si tieto produkty kupujú skôr na domácom trhu ako počas zahraničných ciest.

Hoci sa značka Dolce & Gabbana pokúša v Číne viac presadiť, nejde o prvé faux pas, ktorého sa tu dopustila. Naposledy módny dom vzbudil rozhorčenie na sociálnych sieťach reklamami, ktoré ukazovali temné stránky čínskej každodennosti.

#Čína #reklama #Dolce & Gabbana #strata #bojkot #rozhorčenie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Leňošenie nechajte na večer, premôžte sa a choďte si zacvičiť.
Keď prekonáte svoju lenivosť, všetko už...

+ Nie všetko bude priaznivo pôsobiť na vaše telo, musíte to sami zistiť.
Všetko sa vám bude robiť lepšie v...