Urobili tak v reakcii na sériu reklamných spotov tejto značky, ktorú čínske celebrity na sociálnych médiách označili za rasistickú. Číňanka sa v nich pokúša paličkami konzumovať talianske pokrmy ako sú špagety či pizza. D&G v nich lákali na plánovanú módnu prehliadku v Šanghaji, ktorú však neskôr museli zrušiť. Informovala o tom agentúra Reuters.
Rozhorčenie domácich v najľudnatejšej krajine sveta umocnil komentár pôvodom údajne z Instagramu návrhára značky Stefana Gabbanu, ktorý tiež koloval po čínskom internete. Gabbana v ňom hovorí o „špinavej, smradľavej a nevzdelanej čínskej mafii“ a pridáva nelichotivý emotikon. Módny dom neskôr tvrdil, že sa do návrhárovho instagramového účtu aj účtu značky niekto nabúral.
Čínski zákazníci zaplatia v rámci celého sveta vyše tretinu výdavkov za luxusný tovar a čím ďalej častejšie si tieto produkty kupujú skôr na domácom trhu ako počas zahraničných ciest.
Hoci sa značka Dolce & Gabbana pokúša v Číne viac presadiť, nejde o prvé faux pas, ktorého sa tu dopustila. Naposledy módny dom vzbudil rozhorčenie na sociálnych sieťach reklamami, ktoré ukazovali temné stránky čínskej každodennosti.